Hoofdstuk 13

3.8K 114 3
                                    

POV Riley

Het is vandaag woensdag. Mijn langste dag. Het laatste uur heb ik scheikunde met James en de rest van de uren zitten we redelijk ver uit elkaar.

Nu zit ik aan tafel met mijn ontbijt. Het idee dat ik nog de hele dag moet, vermoeid me al...

'Hey, kleintje,' hoor ik en zie Aiden naast me zitten. 'Hey grote,' zeg ik. 'Leuke outfit,' complimenteert hij me. 'Thanks, gisteren gehaald met Alissa,' zeg ik.

Als ik klaar ben, poets ik mijn tanden en kam ik mijn haren

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Als ik klaar ben, poets ik mijn tanden en kam ik mijn haren. Ik zeg gedag tegen Aiden en ga naar school toe. Onderweg kom ik Alissa tegen. 'Hey meid!' roept ze lachend. 'Heey,' zeg ik en samen lopen we het schoolplein op. 'Looking good,' grijnst ze en ik grijns ook. 'Thank youuu,' lach ik en we moeten beide lachen.

'Nog plannen voor dit weekend?' vraagt ze. Ik schud mijn hoofd. 'We kunnen naar een feest gaan?' vraagt ze. Ik haal mijn schouders op. 'Prima, maar ik ben niet echt een feestbeest hoor,' zeg ik. Alissa lacht. 'Daar komt wel verandering in,' lacht ze.

'Ik ga gauw naar mijn kluisje, tot zo,' zeg ik en ze knikt. Ik ga naar mijn kluisje en gooi daar mijn boeken in die ik nog niet gebruik. Als ik hem dicht doe, zie ik James. Ik lach om het zicht. 'Hallo, James,' zeg ik. 'Goedendag, Riley,' grijnst hij, 'ik heb een goed idee voor zien, het kan vandaag na school het best,' zegt hij en ik knik. 'Prima, wat is het?' vraag ik. 'Kom je dan wel achter,' grijnst hij en loopt door naar zijn vrienden.

Ik lach zacht en ga terug naar Alissa. 'Dusss, je had me nog niet verteld over zondag,' grijnst Alissa. Ik lach en vertel haar lichtjes over mijn dag met James. 'Hij is helemaal niet zo heel erg,' zeg ik en kijk is zijn kant op. Hij kijkt ook net naar mij. Even zijn onze ogen aan elkaar gebonden, maar ik verbreek het oogcontact alweer gauw.

'En er is niks gebeurt?' vraagt ze grijnzend. Ik schud mijn hoofd. 'Je weet toch dat ik enkel met jongens ga die ik ook daadwerkelijk leuk vind?' reageer ik. Ze haalt haar schouders op en grijnst. 'Het ziet eruit alsof je hem wel leuk vindt,' grijnst ze breed.

POV James

'En al iets gebeurt? Je bent best vaak bij die chick in de buurt, zeg me niet dat je nog niet verder bent gekomen dan met haar lachen,' zegt William. 'Sorry man, het klopt wel,' zeg ik. 'Heeft die Aiden je aangestoken of zo? Heb je "gevoelens" voor haar?' vraagt Daniel.

Ik kijk is naar Riley. Alissa grijnst breed naar haar en ze bloost licht. Ik vind het haar leuk staan e- o mijn god. Ze hebben gelijk.

'Nee,' zeg ik toonloos. Ze knikken. 'Beter, maar ey. Als je haar leuk begint te vinden, moet je wel voor haar gaan. Beter iemand die je gelukkig kan maken dan enkel een slet,' zegt William ineens. Daniel en ik kijken hem raar aan.

'Wat? Het is toch zo?' vraagt hij. Daniel knikt. 'Klopt, maar van jou had ik het niet verwacht,' grijnst hij. Ik kijk nu ook raar naar Daniel. 'Jullie denken beide dat je werkelijk gevoelens kan hebben voor een meisje?' vraag ik. Ze knikken. 'Na de verhalen van Aiden, ben ik is na gaan denken,' zegt William. 'Oh oh,' zeggen ik en Daniel in koor. We schieten in de lach.

'Wat gaan jullie na school doen?' vraagt Daniel. 'Ik ga chickie scoren en me er een middag vermaken,' grijnst William. 'Zeg, James. Wanneer was het de laatste keer dat jij dat had gedaan?' vraagt hij daarna. Ik haal mijn schouders op. 'Vorige week, met Candy,' zeg ik enkel. 'Dus vandaag ga je maar is even een nieuwe fixen?' vraagt Daniel grijnzend. Ik schud mijn hoofd.

'Moet met Riley bezig met het bio project,' zucht ik en kijk weer is haar kant op. Ze kijkt net ook naar mij en ze glimlacht klein. Ik glimlach schuin en kijk gauw weer naar de boys die me met een te grote grijns aankijken...

English loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu