Çağanın kolunda düğünün yapılacağı mekana girdiğimde derin bir nefes aldım.
"Gazeteci var burada."
"Çok normal. İkisi de tanınıyor." Ne kadar hoşuma gitmese de kameralara gülümseyip Çağanın birkaç soruyu cevaplamasını bekledim.
"Annenizi göremedik bu gece katılmayacaklar mı?"
Çağan gülümseyip "Hayır bu akşam için bizimle yetineceksiniz onun yapması gereken başka işleri var." Dedi.
Ne işi vardı ki Aynur teyzenin?
"Çağan bey, sevgilinizi ilk defa görüyoruz." Gerildim biraz sanki şu an.
Biraz mı? Yo baya gerilmiştim işte.
Çağan onlara fark ettirmeden kolumu okşayınca başımı ona çevirdim gülümseyerek.
Umarım bakışlarımdan onu öldürmek istediğimi anlıyordur.
"Başka sorunuz yoksa içeri geçelim arkadaşlar, geç kaldık diye kızacaklar yoksa." Birkaç kişi gülerken Çağanın kolunda onlardan uzaklaştım.
"Bu ne böyle?"
"Onlarda şaşırdı galiba yanımda seni görünce." Yanımızdan geçen garsondan iki tane bardak alıp birini bana verince kaşlarımı çattım.
"Alkol kullanmayacağım hele yanımda sen varken."
"Sadece elinde dursun diye zaten Azra. Bu arada gelin Duygunun yakın arkadaşı. Ama Derin iyi kızdır. Yani Duyguya göre baya iyi. Selim'le de birbirlerini çok severler."
"Ne güzel Allah ayırmasın." Bakışlarımı altın ve beyaz renklerle döşenmiş salonda gezdirirken yanımıza oldukça güzel bir kadın geldi.
Hayret yüzünde estetik yoktu. Yani belki vardı ama yaşlılığın çoğu belirtisini taşıyordu.
Sevdim seni teyze.
"Çağan hoş geldiniz tatlım."
"Semra teyze, nasılsınız?" Kadının eline kibar bir öpücük bırakıp elini tekrar belime bıraktı.
"Çok iyiyim, bu güzel kız kim, sevgilin mi?" Sessizce sormaya çalışacağına bana sorsaydın ya teyzecim direk.
"Sayılır Semra teyze. Yani beni affederse olacak galiba." İkisi gülerken Çağana dik dik bakıp kadına döndüm.
"Merhaba."
"Merhaba canım, ben Semra. Selim'in annesiyim." Gülümseyip ismimi söyledim bende.
"Azra seni ve Aynuru ah bu arada Aynur nerede?"
"Azra'nın annesi şehir dışından geldi Semra teyze. Onunla kalmak istedi bu akşam. Seni arayacakmış."
"Biraz mecburi oldu ama çok üzgün olduğunu iletmemizi istedi." Zoraki bir şekilde gülümsedim.
Vallahi biz evden çıkarken kahkaha attıklarını söylesem zaten bozulan kadın kalpten giderdi herhalde.
"Anladım, o zaman seni ve Aynuru düğünden sonra kendi evimde ağırlamak istiyorum. Hem gelinimle tanışırsınız." Kafamı sallayıp onu onayladım.
Aynur teyze annem ve ben gidebilirdik tabi. Yoksa annemle birlikte Rize'ye gittikten sonrasına kalırdı ve ben Rize'den okullar açıldıktan sonra dönmeyi düşünüyordum.
Kadın bizi masamıza yönlendirip yanımızdan ayrılırken etraftan birkaç bakışı üstümüzde hissettim.
"Biz ne böyle evliliğe giden çiftler gibi kendimizi gösteriyoruz ya millete?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
PERESTİŞ
ChickLit"Ben hayatta seninle aynı evde kalmam!" burnumu havaya dikip sinirle söylendim. Saçımı başımı yolacaktım şimdi sinirden. "Bende sana çok meraklı değilim ama mecburuz." Ya da bir dakika neden onun saçını başını yolmuyordum ki? ©️Tüm hakları saklıdır.