*2 gün sonra*
Şuan Nefes aynanın karşısında kınasına hazırlanıyordu. Gözleri dolmaya çoktan başlamıştı. Ailesi geldi gözünün önüne. Keşke böyle olmasaydı. Şuan evinde olsaydı. Odasından zıplayarak inip ailesine şakalar yapsaydı. Annesine sarılsaydı, babasının dizine yatsaydı, Bulut'la yıldızları izleseydi. Ama keşke böyle olmasaydı. Tahir'le gerçekten sevselerdi birbirlerini. Babasından isteseydi Tahir onu. Şuan aynanın karşısına geçip mutluluktan ağlasaydı. Gördüğü görüntü onu mutlu etseydi. Ama şuan etmiyordu. Çünkü karşısındaki kadın KÜL olmuş bir kadından fazlası değildi. Gözünden ilk yaş firar etmişti bile. Asiye hemen ona döndü.
"İyi misiniz gelin ağam?"
"G-gelin ağam mı?"
"Sen Tahir'in karısı olacaksın gelin ağa."
"Bir o eksikti."
"Makyajın, saçın hazır. Şimdi üstünü giyin de gidelim" dedi Asiye. Nefes başını olumlu anlamda sallayıp sandalyesinden kalktı ve askılıktaki bindallıyı aldı. Asiye odadan çıktığında kapıyı kilitleyip isteksizce kıyafetini giyindi.
Son olarak boy aynasının karşısına geçip elbisesinin eteğini düzelttikten sonra vurulan kapıyla irkilip kapıyı açtı.
"Çok güzel olmuşsun" dedi Asiye, büyülenmişti. Nefes geri çekilip Asiye'nin içeri girmesine izin verdi.
"Şimdi sana olacakları anlatacağım" dedi Asiye.
"Neymiş?" dedi Nefes ise.
"Aşağıda misafirler toplandı, yaklaşık 20 kadın var. Erkek kısmısı zaten kınada olmaz, kendi çaplarında eğleniyorlar. Aşağıya indiğimizde sadece oturacaksın başka yapacağın bir şey yok" dedi Asiye. Nefes başını salladı. Asiye kızın koluna girip odadan çıkardı ve merdivenlere yönelip yavaşça indiler. Bütün misafirlerin gözü Nefes'e çevrilmişti.
"Çok zayıfmış bu kız Saniye"
"Boyu da çok uzun, erkek kısmından uzun olunmaz bilmiyor mu?"
"Gözleri yeşil mi, renkli gözlü olanlar kör derler. Görüyor mu bu kız Saniye"
"Saçları da çok kısa, öğretmedin mi kız kısmısının saçları uzun olur"
"Bordo boya mı sürmüş, tövbe Allah günah yazmasın"
"Tamam sakin olun hanımlar yeni gelin öğrenecek elbet."
Nefes tam ağzını açmışken Asiye onun koluna girip mutfağa götürmüştü bile.
"Bu ne ya yok saçı yok gözü yok boyu"
"Cehennemine hoş geldin."
"Ahhhh"
Dedi Nefes saçlarını karıştırdı. Sinirleri aşırı bozulmuştu bu iki günde ona böyle öğretilmemişti. O bu kuralların zerresine alışık değildi. Ve alışmak istemiyordu.
"Hadi gidelim artık, sen de sakin ol" dedi Asiye Nefes'in koluna girerek. Nefes olumlu anlamda başını sallayıp bu günün bir an önce bitmesi için içinden dualar etmeye başladı. Kızı ortada bir sandalyeye oturttuktan sonra başını kırmızı dantelli örtüyle örttüler.
*****
"Tahir oturduğu yerden etrafına bakınıyordu. Mustafa ise babasıyla sohbet ediyordu."Oğlum eğlensene" dedi Mehmet bey Tahir'in omzuna dokunarak.
"Sana da ayarlayayım mı bir kız" dedi Mustafa.
"Yok abi istemez" dedi Tahir gerim gerim gerilirken.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KÜL
AventuraKural 1 : Pantolon yasak, ailenin geleneksel kıyafetleri giyilecek Kural 2 : kız kısmı oturaklı olur kocasının, erkeğin işine karışmaz Kurak 3 : Kocadan izinsiz dışarıya adım atılmayacak Kural 4 : Kadın çalışamaz evde temizlik yapar Kural 5 : Kuma g...