"Bana bak gelin hanım, oğlumla evlenirsen namusun namusumuzdur, sana zarar gelmesine izin vermeyiz. Evlenmezsen o adamın kızı olarak kalırsın ölümün elimizden olur" diye bağırdı adam.
"Tamam kabul ediyorum, ecelim yakın ise sizi adam ettikten sonra öleceğim!"
*****
"Bu odaya giremezsin gelin hanım, kadınlar için sadece mutfak var" dedi Mehmet. Nefes tek kaşını kaldırıp kapıyı ardına kadar açtı ve içeri geçip boş bir koltuğa oturdu.
"Gelin! Kadın kısmı erkeğin yanında oturmaz" Nefes bacak bacak üstüne attığında Mehmet bey daha da sinirlenmişti.
"Asiye!"
"Buyrun ağam" dedi Asiye birden içeri girerek. Nefes'i o halde görünce bıyık altından gülümseyip tekrar ağaya baktı.
"Al götür şu kızı, edep kurallarını öğret" dedi ağa. Asiye başını olumlu anlamda sallayıp Nefes'i kolundan tuttuğu gibi odadan çıkardı ve kapıyı kapattı.
"Odama gidiyorum ben bu Allah'ın cezalarına katlanamam."
*****
"Yenge otursana yorgunsun"
"Yok, ağa burada oturamam" dedi Asiye.
"Yenge otursana" dedi Tahir ısrar ederek. Asiye olumsuz anlamda başını sallayınca Nefes Asiye'nin yanından geçip koltukların birine gidip oturdu.
"Bak abla ne güzel oturdum." dedi Mehmet Bey'e bakarak.
"Gelin kalk ayağa"
"Yoo ben niye kalkıyorum, rahatsız olan kalksın" dedi Nefes.
"Tahir al şu kızı gözüm görmesin" dedi Mehmet bey. Saniye ayağa kalkıp Nefes'i kolundan tutup kaldırdı.
"Yaa hayır kalkmıyorum" dedi Nefes mızmızlanarak. Yükselen seslere karşı daha fazla dayanamayarak ayaklandı ve Mehmet'in önüne geçti.
"Çay saatinde haber verin karşılıklı çay içer iki dedikodu yaparız sevgili babacığım" dedi ve yanından geçip Asiye'nin koluna girdi.
"Gidelim abla"
*****
"Bana bir kahve yap Asiya" dedi Mustafa. Asiye ikisine iğrenerek bakarken dayanamayıp başını öne eğdi.
"Tama..." Nefes Asiye'nin sözünü kesip kadının koluna girdi.
"Kahveni dün gece koynuna aldığın kadın yapsın" dedi Nefes ve Asiye'nin kolundan çekiştirip odadan çıkardı.
*****
"Kadınlar niye oturuyor?" dedi yanında duran Saniye Hanıma. Tahir de çoktan gitmiş babasının yanında halaya karışmıştı.
"Kadınlar erkeklerin yanında oynamazlar kızım" dedi Saniye.
"Neden?"
"Ayıptır, saygısızlıktır" dedi Saniye. Nefes ayağa kalkıp gülümsedi ve Saniye'nin yanından geçip meydana gitti ve Tahir ile Mehmet beyin arasında halaya katıldı.
"Senin burada ne işin var gelin!" dedi Mehmet bey.
"Canım kendi düğünümde oynamak istedi bir sakıncası mı var babacığım" dedi Nefes gülümseyerek.
*****
Kapı açılınca adamı dışarı itip olanları izleyen Eyşan'a baktı.
"Çık dışarı" dedi kapıyı göstererek.
"Ne münasebet canım" dedi Eyşan ise gözlerini devirerek.
"Dua et kadınsın, Nefes!" Nefes koşarak yanlarına geldi ve Eyşan'ı kolundan tutup Mustafa'nın yanına itti.
"Şimdi gidin nerede kalıyorsanız kalın" dedi Tahir ve kapıyı yüzlerine kapattı.
*****
"Bu kimin karısıydı Mehmet, daha önce hiç görmedik" dedi bir adam.
"Tahir'in karısı, yeni aldık bu kızı" dedi Mehmet Bey.
"Boyu da pek uzun" dedi diğer adam. Nefes Tahir'e baktı daha sonra adama döndü.
"Süt içmeyi severim" dedi Nefes. Daha sonra Mehmet'in iğneleyici bakışlarıyla karşılaştı.
*****
"Torun istiyorum" dedi Mehmet Bey net bir dille. Asiye duyduğu şey ile kızarırken Nefes dahil oldu konuşmaya.
"Bunu neden Asiye ablama söylüyorsunuz. Gidin erkek erkeğe oğlunuzla konuşun babacığım"
*****
"Aşiret kuralları madde bir, erkeklerle kadınlar yüz yüze konuşamaz" dedi Nefes ve bir adım attı adama.
"Git sana erkek torununu Eyşan versin. Ablam bundan sonra ne o adamın yatağına girer ne de gururunu yerle bir eder" dedi Nefes ve Asiye'ye baktı. Onun da başı dimdikti, gülümsedi.
"Ve şunu da unutma sevgili babacığım. Kadınlar insandır erkekler ise insanoğlu" dedi Nefes ve öfkeli gözlerini Mehmet Bey'den çekip hızlıca salondan çıktı.
*****
"Aldığın dersten sonra akıllandın mı?" dedi.
"Ben zaten her zaman akıllıyım" dedi Nefes.
"Akıllanmamışsın" dedi Mehmet başını olumsuz anlamda sallayarak.
*****
"Bırak adamlığı müslümanlığa sığmaz bu be! Oruç tutmuş bir kadına vurmaya kalktın sen. Cezasını öte tarafta çek emi" dedi Nefes ve bir elini Tahir'in bir elini de Asiye'nin eline kenetledi.
"Ve biraz insanlığınız varsa, biraz Allah korkunuz varsa bu kadının önünde zıkkımlanmazsınız" dedi Nefes Saniye'ye bakarak. Daha sonra arkasını dönüp Tahir ve Asiye'yle birlikte orayı terk etti.
*****
"Sen nereye gelin hanım?"
"Kocam beni de götürüyor, karşı çıkamadım Saniye Hanım" dedi Nefes.
*****
Özlemişim beeee
Part 2 gelsin mi?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KÜL
PertualanganKural 1 : Pantolon yasak, ailenin geleneksel kıyafetleri giyilecek Kural 2 : kız kısmı oturaklı olur kocasının, erkeğin işine karışmaz Kurak 3 : Kocadan izinsiz dışarıya adım atılmayacak Kural 4 : Kadın çalışamaz evde temizlik yapar Kural 5 : Kuma g...