Açıklama ve Teşekkür

1.4K 86 20
                                    

Son yayımladığım bölüm ile birlikte kül serüveninin sonuna geldik. Ocak 17'de başlamışız uzun serüvene. Neredeyse bir yıl olmuş ve bu bir yıl içinde hiç sıkılarak yazdığım bir bölüm hatırlamıyorum.

Her şeyi en ince detayına kadar yazmaya çalıştım, karakterleri elimden geldiğince anlatmaya çalıştım ve bittikten sonra aklınızda bir soru kalmaması açısından finalde elimden geldiğince bütün olayları birbirine bağlayıp açıklık getirmeye çalıştım.

Efsa'nın bisikletinden Nefes'in kelebeğine kadar her detayı yazmaya çalıştım yine de bir kusurum olduysa affola.

Mutsuz son kavramına gelecek olursak ben mutlu veya mutsuz son kavramlarının gerçek olduğuna inanmıyorum. Ama her şeyin bir sonu olduğuna inanıyorum. Sizin bahsettiğiniz mutsuz son kavramı hikayenin nasıl sonlandığını veya bir karakterin nasıl sonlandığını bildikten sonra hissettiğiniz hüzün aslında.

Veya sizin bahsettiğiniz mutlu son bir hikayenin veya bir karakterin var olan sonunu bilmemek, görmemek aslında.

Yani mutlu son olunca siz her şey mutlu bitmiş, sonsuza kadar mutlu yaşamışlar gibi hissediyorsunuz ama o öyle olmuyor. Dünya o kadar iyi değil, kimse sonsuza kadar mutlu yaşamıyor ki dünyada sonsuzluk kavramı da yok. Aslında o karakterin ve o hikayenin sonunu görmemek, o hüznü yaşamamak sizi mutlu eden şey.

Ben o hüznü yaşayın, yaşayalım istedim. Sonunu görmeden 'mutlu son' adı altında hikaye yarım kalsın istemedim ki kül bence yarım kalmayı hak eden bir kitap değil.

Kül bu sonu hak etmedi kısmına gelecek olursak. İlk bölümlerde yazdığımız 'ecelim yakın ise sizi adam ettikten sonra öleceğim' repliği zaten aklımdaki sondu. Aklımdaki son zaten beni bu repliği yazmaya itti. Sizin açınızdan böyle bir sonu hak etmemiş olabilir, benim açımdan da asla hak etmedi. Çünkü hiçbir güzel hikaye sizin tabirinizle mutsuz sonu hak etmez.

Teşekkür kısmına gelecek olursak. Kitabı başından beri destekleyen, hep yanımda olan, yeri geldiğinde hislerimi döktüğüm yeri geldiğinde düşüncelerimi paylaştığım kül sevenlere teşekkür ederim. Bilmelisiniz ki siz olmasaydınız kitabı yalnız yazmaya devam ettiğimde üstesinden gelemez devam edemezdim.

Bir diğer teşekkürüm ise bu kurgunun bir diğer mimarı olan tahirinnefessi eski ortime gitsin. Barıştıktan sonra tıkandığım yerlerde bazen yine kendisine koştuğum doğrudur.

Kül bitti, şuan yazmaya devam ettiğim bir kurgu yok ama bu demek olmuyor ki yeni kurgu gelmeyecek. Köleyi kaldırmıştım biliyorsunuz. Baştan aşağı bazı değişikliklere uğrayarak tekrar sizlerle birlikte olacak beklemede kalın.

Bu süre zarfında belki dinlenirim, belki birden ilham gelir yeni kurgu işlerine girişirim belli olmaz. Yine de takipte kalın. Ve külü kütüphanenizden çıkarmayın. Söz veremem ama belki ilerde bir özel bölüm gelir.

Finalle ilgili aklınızda kalan bir soru veya beni linçleyeceğiniz bir durum olursa da buraya bekliyorum.

Sanırım çok konuştum. Müsaadenizle Behlül kaçar.

KÜLHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin