3. Bölüm- Hırsızına Aşık Olmak

63.2K 3.5K 955
                                    

3 Ay Sonra

"ALES sonuçları açıklandı. Kaç aldın? Kaçıncı sıradasın. 'İlk 1000'e girdim' dersen şaşırmam!"

Tüm bunları tek nefeste söyleyen Aslı üstündeki ceketi portmantoya astı ve heyecanla salona girdi.

Hilal'in koltukta uyukladığını görünce onun yanına geldi ve "Heyy! Kime diyorum?.. Kızım kalksana!" diyerek arkadaşını dürttü.

"Bugün taekwondo'da haşatım çıktı. Rahat bırak beni"

Hilal'in yorgun sesle söylenmesi Aslı'ya tesir etmemiş, genç kız arkadaşının yanında çömelerek konuşmaya devam etmişti.

"Hadi ama! Sonuçlara daha bakmadığını söyleme. Kızım sen iyi misin?.. Ben senden daha heyecanlıyım resmen. Bu sınav benim değil, senin hayatını etkileyecek. 1 yıldır ALES için durmadan çalışan sendin, ben değil. "

"Hangi hayatım? Benim hayatım 3 ay önce artçı bir depreme kurban gitti. Etkisi ise hala sürüyor." dedi Hilal gözlerini açmadan.

Duyduklarıyla durgunlaşan Aslı, sessiz bakışlarla arkadaşına baktı.

"Susuyorsun. Ve bu beni çok korkutuyor Hilal. Sen... Kaçmazsın ki."

Aslı'nın söylediklerini duyan Hilal gözlerini açtı. Bakışlarını tavana dikerken boğazındaki yumruyu yok saymaya çalışıyordu.

Haklıydı dostu. O, bu yaşına kadar hiç kaçmamıştı. İnsanın kendinden kaçamayacağını düşünürdü her zaman. Bu yüzden de kendine karşı hep dürüst olmuştu.

Her şeyin bir ilki varmış...

Aslı'nın endişeli bakışlarını görünce mırıldandı.

"Konuşamam. Çünkü konuşursam... İnkar edemem!"

Boğazındaki yumrunun şekil değiştirip gözlerine doğru yükselmesiyle Hilal sulanmış gözlerini kırpıştırdı.

Ağlamak istemiyordu. Sessiz gözyaşlarından çok yorulmuştu. Yaşlar gözlerinden süzülürken acıyan kalbini yatıştıramamaktan, çığlıklarını susturmaktan çok yorulmuştu.

Bu düşüncelerle hava alma ihtiyacı hisseden genç kız ayağa kalkarak cam kenarına doğru yürüdü. Açık olan pencere onu rüzgarla buluştursa da nefes alamadığını hissetti. Bakışları gökyüzünün maviliğine çevrilen kızın aklında yeşil gözler vardı.

Onu düşünmek istemiyordu. Lakin, onu düşünmeden geçirdiği bir an bile yoktu.

"Tamam. İstediğin gibi olsun. Konuşmayacağım. Ama bari sınav sonuçlarına bak. Hiç mi merak etmiyorsun?"

"Baktım." diye mırıldandı Hilal.

Aslı, duyduğu kelimeyle onun yanına, cam kenarına geldi.

"Sonuç ne? İstediğin gibi Boğaziçi Üniversitesi'nde çalışabiliyor musun?.. Mülakatta ne giyeceğine bakmaya başlayalım mı?"

Genç kızın keyifsizliğini fark eden Aslı'nın sesi sonlara doğru azaldı. Hilal'in bu sessizliği içten içe onu korkutsa da bunu yansıtmayarak yumuşak bir sesle konuştu.

"Hilal?... Bana bakar mısın? Kazanamadıysan da diğer üniversitelere girersin. Üzülme!"

"Aldığım puanla bırak Üniversiteyi, herhangi bir devlet kurumuna bile giremem."

"Saçmalık! Senden bahsediyoruz. İçsel zekanın yanında, işitsel zekan da çok iyi. Bir duyduğunu asla unutmazsın. Burak ile o kadar ders..."

K.İ.T. I (Cevapsız Sorular) -FİNAL OLDU-Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin