32. Bölüm: Kalbin sesi

4.7K 339 212
                                    

Bu bölümü yorumlarıyla bana destek olan @tinggtinggballl 'a hitap ediyorum.

Ameliyathanede gergin bir hava vardı. Bütün ekip daha ömrünün baharında olan genci hayatta tutmak için uğraşıyordu. Bedeni çok fazla yara almıştı ve iç kanamadan dolayı çok kan kaybetmişti. Fakat yine de pes etmemişti. Hayatta kalmak için savaşıyordu Murat'ın kalbi. Uzun süren bir ameliyatın ardından operatör doktor Arif Akın son kaburgayı da platin ile birleştirdikten sonra tatmin olmuş bir tavırla kenara çekilip asistanına baktı. "Elif yarayı kapatabilirsin artık, ameliyat başarılı geçti." dedi.

Genç asistan başıyla hocasını onaylayarak yarayı dikmek için gerekli malzemeleri istedi hemşireden. Tek tek Murat'ın yaralarını kapatıp sargı beziyle kapattı üzerini. Son yaraya dikiş atarken kalp cihazından gelen bip sesi teklemeye başladı. Genç doktor kalp ekranına endişeli bir bakış atıp ardından doktor Arif'e baktı. "Hoca'm kan basıncı düşüyor. Ne yapayım?" diye sordu.

"Hemen kan ve sıvı transfüzyonu yapılsın."

Doktor Arif'in direktiflerini uygulamak için genç asistan bir hemşireyi görevlendirip açık kalan son yarayı dikmeye devam etti.

Kısa bir süre sonra panik içinde geri dönen hemşire "Doktor Hanım şu an elimizde O pozitif kan bulunmamaktadır." dediğinde kalp cihazından gelen biplemer tamamen durdu ve sürekli olarak ötmeye başladı.

Genç asistan korku dolu bakışlarla Doktor Arif'e bakarak: "Hoca'm hasta kan volümünün azalması sonucu şoka girdi, onu kaybediyoruz galiba." dedi.

Tecrübeli doktor soğukkanlı bir tavırla: "Hemen defibrilatörü hazırlayın, bu çocuğu kanının son damlasına kadar savaşmadan bırakmayacağım." dedi. Anında hazır edilen defibrilatör şarj olurken, genç asistan çekingen bir tavırla Arif Hoca'ya baktı.

"Hoca'm hastanın kan gurubu O pozitif ve şu an elimizde yok."

"Ne duruyorsun o zaman Elif! Git ailesinde O pozitif ya da negatif kan gurubu olan biri var mı sor!"

"Tamam Hoca'm."

Arif Hoca Murat'ın vücudunu elektrik akımıyla zıplatırken, asistan doktor Elif panik içinde ameliyathanenin dışına fırlayarak kapısında bekleyen hasta yakınlarına, "Kan gurubu O pozitif ya da negatif olanınız var mı?" diye sordu.

Emir, "Benim kan gurubum O negatiftir Doktor Hanım." diyerek öne atıldı.

"Gelin benimle o zaman, arkadaşınıza acil kan lazım."

Emir koşar adımlarla laboratuvara doğru koşturan genç doktoru takip etti. Asistan Elif hızlı bir şekilde bütün kontrolleri yaptıktan sonra Emir'e bir önlük giydirerek onu Murat'a kan vermek için ameliyathaneye götürdü.

Murat'ı üç defa şok vererek hayata döndüren doktor Arif asistanının döndüğünü görünce alnındaki terleri steril bir bezle silerek, "Hastaya uygun kan bulabildin mi Elif?" diye seslendi.

"Hocam arkadaşının kan gurubu uygun. Gördüğüm kadarıyla siz de hastanın kalp ritmini tekrar düzene sokabilmişsiniz."

"Evet çok zor oldu ama hayata döndü çok şükür." derken içli bir nefes çekti tecrübeli doktor. Eğer bu gencecik çocuğu kurtaramış olsaydı kendini çok kötü hissedecekti.

BOZUK PARA (final oldu)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin