الثالثة والاربعون - محاولات واطمئنان

107 3 4
                                    

بعد مرور اسبوعين

لم يعرف كيف مر عليه اسبوع واكثر وهي ليس معه ... كان رافضا لكل ما يمكن ان يشغله عن التفكير فيها حتي شغله وتحضيراته للحفل كان يريد تاجيلها ولكن جاسر كان له بالمرصاد ... لم يوافقه الراي واعترض بشدة لدرجة انه اقام معه بالبيت حتي يجبره علي العمل والاكل الذي كان رافضا ان يتذوقه ...

اغلق غرفة نومهما واستخدم غرفة اخري لم يقوي علي تحمل فكرة ان ينام بدونها فيها ... احس بان غضبه اعماه عنما ارادت ان تفهمه اياه ... كان يحضر التدريبات والبروفات وهو كالجسد بلا روح لدرجة ان معظم الفرقة احست بالتغير الكبير الذي حدث له وبدائت التساؤلات والغمزات بينهم وبين بعضهم لدرجة استفزت جاسر ... ليتجه اليه في وقت الراحة ليتحدث معه ...

جاسر : مش ممكن اللي انت عامله في نفسك دا ...

باسل : شو في جاسر ...

جاسر : شو في ... شو في انت ... ايه خلاص استسلمت خلاص وانهزمت وروحك راحت منك ...

باسل : روحي راحت من وقت فلت من هون معك ...

جاسر : وتفتكر اللي انت عامله في نفسك دا هيرجعها ...

باسل : ما بعرف ... ما عدت قادر افكر ... عقلي متل ما يكون في اجازة ورافض يشتغل ...

جاسر : بس كدا ما ينفعش ... وصدقني لو عرفت اللي انت عامله في نفسك دا مش هيعجبها ...

باسل : لكن بيعجبها ما تحكيني ... كم مرة ع يدك اتصلت فيها وما رضيت ترد علي ... شو ما بتسمعه للموبايل او ما بتريد تسمعه لصوتي ...

جاسر : لا مش كدا بس اكيد عايزة تبعد لحد ما تهدئ عشان تعرف تتكلم معاك ...

باسل : مرء اسبوعين شو ما بيكفي تتهدئ وتحكي معي ...

جاسر : ما هو اسمحلي يعني اللي انت قولتهولها دا يعني ولا يكفيه سنين عشان يتنسي ...

باسل " بتعصيب " : شو عم تحكي ... سنين ... لكن بدها تبعد سنين تتهدئ ... لا ما بقدر جاسر ... خلاص حاسس حالي بموت من غيرها ...

جاسر : طب اهدئ انت بس ... وبعدين انا ما قولتش انها هتبعد سنين ولا حاجة ... انا كل اللي بتكلم عليه هو ان اللي حصل بينكم هو اللي محتاج فترة عشان كل واحد فيكم يقدر ينساه بس ادي كل الحكايه ...

باسل : لكن تسمعني صوتها عالقليله ... بلاش تفتح الخط وما تحكي لكن تسمع شو بدي احكيها مو هيك تعمل فيني ...

جاسر : برضو اهدئ وكل حاجة هتتحل زي ما انت عايز واكتر كمان ... لكن صدقني هي لو عرفت حالتك دي خصوصا وهي عارفة ان ميعاد الحفلة قرب وازاي هي مهمة بالنسبة لك ... صدقني زعلها هيكون اضعاف زعلها من اللي حصل ... "في باله"... قال يعني هي مش عارفة اللي انت فيه ... دا انا كل يوم لازم اسلمها تقرير شامل كامل باللي حصل طول اليوم ... وحالتك كانت ازاي وبتاكل والا لا ... والبروفات وكل حاجة ... بجد تعبتوني انت وهي بجد تعبتوني ...

آسرتنى ( Complete )✅✅✅✅✅ حيث تعيش القصص. اكتشف الآن