Herkese iyi okumalar diliyorum.
İstanbul 2019
Pablo - Giray
"Ben, Carlos Pablo Leone. Öncelikle başınız sağolsun. "
"Giray Kerimoğlu, teşekkür ederim. Buyrun oturun lütfen. "
İki genç adam birbirlerini süzerek tokalaştıktan sonra Pablo, her zaman yaptığı gibi lafı dolandırma gereği duymadı.
"Lafı uzatmayacağım, La Sempte'lerin yönetim değiştirmesi bir çok kişiyi ilgilendiriyor. Bu tarz ziyaretleri çok kabul etmişsinizdir eminim. "
Giray, daha önce babası anısına yapılan ziyaretleri anımsayarak başını olumlu anlamda salladı. Tahmin ettiğinden çok hatırlı dostu olduğunu düşünüyordu zira aralarında üst düzey yöneticiler dahi vardı.
"La Sempte'nin Dubai şubesi için sizden ufak bir ricam olacak ve tabi karşılıksız kalmayacak. Babanızın iş yaptığı silah kaçakçılarının elinde
bir dostumuz zorla misafir ediliyor. İçeriden destek almadan dostumuza canlı ulaşmamız mümkün görünmüyor. İşin içinde sizin olduğunuzu anlamayacaklar emin olun. "Giray , duyduklarıyla aklının bir an bulunmasını engelleyemedi.
"Bir dakika lütfen! Babamın iş yaptığı silah kaçakçıları mı? Burada yanlışınız var sanırım. Doğru kişiye gelmemişsiniz. Babamın öyle işlerle uğraşmayacağını biliyorum. "
Pablo, karşısındaki adamı tartar gibi bakarak söylediklerinin doğruluğunu anlamaya çalıştı. Oğlunu bu işlere hiç bulaştırmamış olması mümkün müydü?
"Elimde belgeler var, bizzat benim düşmanlarıma yardım ettiğine dair üstelik. "
"Gösterin öyleyse! Hemen hepsini. Böyle bir şeye inanmam mümkün değil. "
Birlikte çıkıp Enzio'nun restoranına getirilen belgelere baktılar. Giray, bir kaç kişiyle daha görüşüp her şeyi doğrulattığında hayatının şokunu yaşıyordu. Başını ellerinin arasına alarak "kardeşim var benim , onu nasıl koruyacağım ben" dediğinde Pablo'nun kaşları çatılmıştı.
"Yeni evlendiğini biliyorum. Karın da var koruman gereken. "
Giray başını kaldırıp acı bir şekilde gülümsediğinde Pablo, üstünde durmadı.
"Kardeşini koruyacağıma söz veriyorum Giray, bize yardım edecek misin?"
"Kardeşimi bu işe hiç bulaştırmamam lazım. Ben babamın yaptığını yapamam. Nasıl yapıldığını bile bilmiyorum. Bu işin sonunda hepsinden kurtulacağıma emin misin?"
"Eğer istediğimiz gibi giderse hepsinden kurtulursunuz ben ve Cihangir her zaman yanında olacağız. Bu yaptığın bizim için çok önemli. Paralarını akladıkları ve silahlarını depoladıkları yerleri kaybetmeleri onları direk üzerinize salar. Öncesinde hepsinden kurtulursak sen ve ailene zarar gelmez. "
Pablo, verdiği sözleri tutamayacağını o an bilmiyordu. Bir kaç kişiyle kurtulabileceğini sandıkları Arapların dünyanın her yerinde teşkilatlarının olduğunu ve sözü geçen insanlarla iş yaptıklarını da bilmiyordu. Giray'ın telefonu çalınca sözlerine ara vermek zorunda kaldı.
"Kardeşim arıyor, açmam lazım"
"Eylül, bebeğim, nerdesin?"
..................
"Güzelim benim, bugünlük eve geçmeni istesem? Sabahtan kırıklığım var demiştin, birazdan ben de geleceğim. "
.................
"Teşekkür ediyorum bebeğim, seni çok seviyorum. "
Pablo, ilgisiz gibi davrandığı telefon konuşmasını şaşkınlıkla dinliyordu. Bir kız kardeşi yoktu ve bildiği tek abi kardeş , Armando ve Rosa'ydı. Onların arasında değil böyle bir dialog geçmesi her an birbirlerini öldürecek gibilerdi her zaman. İlgisini çeken şeylerin arkasının boş çıkmadığını çoğu defa tecrübe etmişti. Ufak bir araştırma yapmayı aklına yazarak, Giray'ı planla ilgili bilgilendirmeye başladı. Kız kardeşi yumuşak karnıydı Giray'ın, ihanet etmesi durumunda rahatlıkla kullanabileceği bir koz bulmuş olmasına sevinmişti.
Roma...
"O gün anlamam gerekirdi Marcus, Giray'ın Eylül'e aşık olduğunu anlamam gerekirdi. "
"Bunu anlaman imkansızdı Pablo, Giray yeni evliydi ve anne babasını kaybetmiş küçük kız kardeşine fazlasıyla ilgi gösteriyordu. Ayrıca, Ali Kemal'i kurtarmak ve Araplardan kurtulmak o an için önceliğimizdi. "
Pablo, sıkıntıyla bir nefes çıkardı dudaklarından.
"Ant nasıl izin verdi sence? "
"Ant'ın bildiğini sanmıyorum. "
"Bilmemesi imkansız. Onları yan yana görse bile anlardı. Adam resmen Eylül'ü dünyadan izole etmiş. Okulu, arkadaşları, öğretmenleri... düşünebiliyor musun hepsini ayarlamış. Her şeyini kontrolü altında tutmuş. Eylül mutfağa kapatılmış ve bundan haberi dahi yok. İlk zamanlar , çiftlikteyken yine kendini mutfağa atardı. O kadar öfkeleniyordum ki, kendini ifade etmesinin ya da korktuğu şeylerden kaçıp sığınmasının tek yoluydu. Bunları Eylül'e anlatmadan beni anlamasını sağlayamam. "
"Bunları anlatırsan seni paranoyak sanabilir, zaten tüm hayatının aldatmaca olduğunu öğrendi. Bunu kaldıramaz. Giray'ı çok seviyor. Anısını kirletme Pablo. "
"Of Marcus, yaşadığı hayatı düşündükçe delirecek gibi oluyorum. "
"Bundan sonrası senin elinde. Aklını mı toplarsın artık kalbini mi bilmiyorum. Eylül, Gülce'nin dolayısıyla Cihangir'in ve sonrasında da benim için çok önemli. Seninle aramızın bozulmasını istemiyorum. Gülce dağılır. "
"Endişeni anlıyorum dostum. Çok da haklısın. Bana güvendiğin ve şans verdiğin için teşekkür ediyorum. Seni yanıltmayacağım. "
"Umarım dostum, o şansı Eylül de verir. Konuştuğumuz gibi, eğer istemezse zorluk çıkarmayacaksın. "
Pablo, başını önüne eğip sinirle saçlarını çekiştirdi. Marcus'un uyarısı umrunda bile değildi. Eylül'ü hak ettiği şekilde mutlu etmek ve onunla mutlu olmaktan başka şansı yoktu. Eylül giderse hayatının biteceğinden emindi.
Okuduğunuz için teşekkür ediyorum. Pazar sabahı sıcak sıcak okursunuz umarım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ASLAN'IN PENÇESİNDE
RomanceElindeki kadehi ağır ağır dudaklarına götürürken hareketlerimi inceliyordu. Gitmemi istemediğini biliyordum yine de emin olmak zorundaydım. Bakışlarımı üzerinden çekip kapıya doğru çevirdim. Adımımı atacakken kolumdan tutarak yüzlerimizi birleştirdi...