Κεφάλαιο 43ο

3.3K 332 215
                                    

Κεφάλαιο 43ο

« Μα όλοι έχουν το ίδιο χαμογελαστό τρομαγμένο πρόσωπο που φωνάζει: είμαι σημαντικός. Αν μονάχα μπορέσεις να με μάθεις, θα δεις πόσο σημαντικός είμαι. Κοίτα μες τα μάτια μου. Φίλα με, και θα δεις πόσο σημαντικός είμαι». - Sylvia Plath, The Unabridged Journals of Sylvia Plath

Ενώ μιλούσε, τον τραβάει κοντά του ο Σορντέλο, λέγοντας:
" Κοίτα εκεί τον εχθρό μας".
Και έδειξε με το δάχτυλο κατά που να τον δει.

Από την μεριά που έμενε ανοιχτή,
Η μικρή κοιλάδα, ήταν ένα φίδι,
Ίσως αυτό που έδωσε στην Εύα τον πικρό καρπό,
Η γραμμή η καταραμένη μες τα λουλούδια ήτανε,
Μες στο γρασίδι στρίβοντας ραχοκοκαλιά και κεφαλή,
Σα θεριό που ζυγιζεται και καραδοκεί.

-Παρμένο από το Purgatorio, Canto VIII "Οι Άγγελοι. Το φίδι της αμαρτίας. Κοράντο Μαλασπίνα". Σε μετάφραση του Ανδρέα Ριζιώτη.

Το φίδι στάθηκε μπροστά του, φορώντας κόκκινα. Το φόρεμα ήταν κοντό και στενό, αποκαλύπτοντας καλλίγραμμες γάμπες και μηρούς ανάμεσα στους οποίους είχε βρεθεί ανάμεσα πολλάκις, χαμένος στην ομίχλη της λαγνείας του. Υπό άλλες συνθήκες, ο Μιχάηλ θα έτρεχε αμέσως να δαγκώσει το φρούτο που βρίσκονταν μπροστά του. Μόνο που τωρα, με την ομίχλη να έχει καθαρίσει περίπου, το μήλο έμοιαζε καφέ. Μπορούσε να μυρίσει την σαπίλα και την μούχλα που κάλυπταν το κέντρο του. Στα μάτια της την έβλεπε την σαθρότητα. Ήταν ξεκάθαρη όπως το γαλάζιο του ουρανού.

"Ποτέ δεν σε έχω δει ξανά πιο απογοητευμένο. Τόσο πολύ σε χαλάω πια;" Απόρησε το φίδι, μιλώντας αργοσυρτα, σαν να προσπαθούσε να συρθεί ανάμεσα στο γρασίδι σιγά, ώστε να μην την αντιληφθούν.

"Τι γυρεύεις εδώ Φαίη;" Την ρώτησε, πλησιάζοντας την, διατηρώντας όμως απαραίτητη απόσταση μεταξύ τους. Ένιωθε την ένταση σε ολόκληρο το σώμα του. Οι μυς του είχαν σφιχτεί και τα μάτια του έμεναν μισάνοιχτα, γκρίζα και απειλητικά. Ένας πάνθηρας αναδύονταν από μέσα του, έτοιμος να επιτεθεί στον εχθρό.

"Δεν μπορώ να έρθω να σε δω; Φίλοι δεν είμαστε;"

"Πρώτη φορά ακούω για φίλους που πηδιουνται περιστασιακά". Δεν ήταν και τίποτα άλλο πέρα από ένα πήδημα.

"Με πληγώνεις". Πρόσεξε πως τα μάγουλα της ήταν υπερβολικά κόκκινα. Είχε πιει;

"Αν έκανα το αντίθετο, θα έπεφτε φωτιά να με κάψει". Έχωσε τα χέρια του στις τσέπες του.

Καρδιά Από ΧρυσάφιTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang