Finale

258 10 8
                                    


37 minggu kemudian


AKU tersenyum melihat kepanikan wajah Adam bila doktor mengatakan aku akan melahirkan bayi hari ini dalam bila-bila masa sahaja. Adam tidak senang duduk kerana sering kali bertanya samada aku berada di dalam keadaan selesa, perlukan apa-apa darinya.


Contraction yang aku alami tidak terasa begitu sakit bila melihat wajah-wajah orang yang aku sayang menemani aku di sini. Jasmine, mama dan papa, Della.


Dan aku mendapat tahu dari Adam, Amir juga dalam perjalanan ke hospital. Amir memberi kami contact kenalannya di Kuala Lumpur yang juga seorang 'Gynaecologist' iaitu Dr. Balqis dari Hospital Gleneagles dan mereka berkerja sama memberi report kepada Dr. Amir apa-apa yang berkaitan dengan bidang neurologist untuk memastikan bahawa pregnancy aku berjalan dengan lancar dan tiada sebarang komplikasi, kerana aku mempunyai history masalah tulang belakang sewaktu kemalangan dahulu.


Dr. Balqis masuk ke Labor suite.


"How are you coming along Lea?," tegur Dr. Balqis lalu mencapai clipboard yang terdapat di depan katilku. Matanya melirik ke arah EFM screen yang menunjukkan graf denyutan nadi anak didalam kandungan.


"The contraction are very frequent now," jawabku cuba tersenyum kerana cuba menahan sakit setiap kali contraction datang. Adam berada di sebelahku tidak lepas dari memegang tanganku.


Dr. Balqis menarik blind curtain lalu memeriksa Lea.


"Your cervix dilates at 6cm now...we are getting ready once it is fully dilated," ujar Dr. Balqis lalu menanggalkan sterile gloves.


"Don't worry dear..everything is going to be fine..I'll be here with you go through the process..In Shaa Allah," ujar Adam lalu mencium kepala isterinya perlahan.


Dia turut merasa cemas kerana tidak sanggup melihat Lea yang berada di dalam kesakitan untuk melahirkan anaknya.


"Sure..both of you tak hendak tahu jantina baby-baby you?," ujar Dr. Balqis kepada Adam dan Lea.


"Baby-baby?," ujar kami serentak kerana terperanjat bila Dr. Balqis berkata demikian.


"Oppss sorry..masa ultrascan dahulu..both of you told me want to keep a surprised for the babies gender..," jawab Dr. Balqis lalu tersenyum.


"Are we having twins?? Really we are having twins..Alhamdullilah," ujar Adam dengan wajah bercahaya. Tangannya tidak lepas dari memegang tangan Lea.


"You didn't know??," ujar Dr. Balqis terperanjat. Masakan mereka tidak tahu. Dia tidak memberitahu Adam dan Lea mereka akan mendapat bayi kembar?


Kami berdua mengelengkan kepala serentak.


Azalea Orkid (Completed)Where stories live. Discover now