Part 40

133 7 7
                                    

KELMARIN aku di kehendaki menjalani ujian MRI seperti yang di suruh Dr. Amir. Hari ini appointmentku dengan Dr. Amir.

Hatiku berdebar-debar ingin tahu akan laporan dan keputusan dari Dr. Amir. Aku juga risaukan tentang Adam yang tidak sihat. Allah sahaja yang tahu betapa tidak senangnya hati aku bila Adam sakit. Walaupun jasadku di sini namun hatiku di KL.

"She's not here Dr. Amir, I've been calling her names few times," ujar Felisya nurse bertugas di kliniknya.

Amir mengerutkan dahinya bila Felisya mengatakan pesakit yang bernama Azalea masih belum datang. Tadi semasa dia kembali ke bilik pejabatnya, dia perasan Azalea berada di luar bilik menunggu gilirannya bersama pesakit-pesakitnya yang lain dan Azalea bersendirian hari ini tidak ditemani Nurul seperti selalu.

"It's ok Felisya," jawab Amir lalu membuahkan senyum kepada assistant nursenya.

Felisya menganggukkan kepalanya lalu menutup pintu bilik Dr. Amir.

Amir bangkit dari kerusi lalu menuju kearah pintu dan membukanya. Sepertimana yang dia perasan awal tadi. Azalea masih berada di tempat yang sama. Tapi kenapa bila di panggil namanya tadi Azalea tidak menyahut.

"Azalea Sulaiman?," tegur Dr. Amir bila pesakitnya itu kelihatan seperti sedang mengelamun panjang dan tidak masuk ke biliknya setelah jururawat bertugas memanggil namanya berulang-ulang tadi.

"Yes..," ujarku terperanjat lalu memandang kearah lelaki yang menegurku. Bulat mataku bila menyedari lelaki yang menegur aku itu adalah Dr. Amir.

"You kemana tadi? My assistant call your name you tak acknowledge?," tanya Dr. Amir.

Dia menuju ke belakang kerusi roda pesakitnya menurunkan brek lalu menolak kerusi roda pesakitnya perlahan menuju ke biliknya.

"I'm sorry I didn't notice, there's too many things in my mind," jawabku perlahan membenarkan Dr. Amir menolak kerusi rodaku kearah biliknya. Selalunya aku akan melakukan sendiri.

"Hmm..no wonder you tak dengar," ujar Dr. Amir tersenyum lagi. Dr. Amir membuka pintu biliknya. "Nurse could you please hold the door for me..thanks," ujar Amir kepada nurse yang kebetulan melintas di hadapan biliknya. Nurse itu berhenti dan membantu menahan pintu untuknya.

"For you anytime Dr. Amir," jawab nurse yang membantunya tadi, lalu pergi.

Nurse itu membuahkan senyuman manis kepada Doktor kacak yang di usiknya. Amir kelihatan terperanjat dan tidak menyangka nurse itu berbuat demikian. Dia hanya mampu tersenyum bila nurse itu mengusiknya tadi.

"Girls..," bisik Amir perlahan lalu menutup pintu biliknya. Dia menolak kerusi pesakitnya berdekatan dengan tempat duduknya. Dia menarik brek kerusi roda pesakitnya lalu duduk kembali ke kerusinya. Fail pesakitnya di buka.

"Your MRI shows that you have an Incomplete Spinal Cord Injury which is also know as the Brown-Sequard syndrome. A rare incomplete lesion with primary damage to the posterior cord; preservation of motor function, sense of pain and light touch with loss of proprioception and epicritic sensations below the level of lesion," terang Dr. Amir lalu menunjukkan aku image tulang belakang aku yang affected.

"The injury will cause partial loss of ability to sense pain, temperature, and touch below the level of injury," ujar Dr. Amir panjang lebar lalu memandang wajah pesakitnya.

"I would like to run some tests on you," ujar Dr. Amir lalu menekan interkom. "Felisya, could you please assist me?".

Dr. Amir menulis sesuatu di dalam fail pesakitnya. Seketika kemudian nurse yang bernama Felisya masuk ke pejabat Dr. Amir.

Azalea Orkid (Completed)Where stories live. Discover now