De verhuizing

873 16 0
                                    

'Yara lieverd, ben je klaar om te gaan?' Vroeg mijn moeder aan mij. Ik was half verdoofd sinds gisteravond en dat was nog niet erg verbeterd. Het idee om David nu te verlaten in deze ruzie leek me verkeerd, ook al was het niet anders. Deze verhuizing was hoog nodig. We hadden alle vier een soort re-start nodig. Mijn vader die zijn baan was verloren terwijl hij juist zo zijn best deed. Mijn moeder die mijn vader zo had verraden door met zijn beste vriend het bed in te duiken terwijl mijn vader haar juist toen nodig had. Mijn broer die was blijven zitten nadat hij al zijn tijd had doorgebracht met zijn 'o zo leuke' vriendinnetje, Sanne, die na alles wat ze hadden gedaan hem ineens in de steek had gelaten. En dan had je mij nog, ik wist het allemaal niet meer na het mysterieuze telefoontje van David waarin hij verklaarde dat het uit was. Ineens. Ik wist dat we als ik zou verhuizen het zouden moeten uitmaken, maar we hadden er toch over kunnen praten?

'Ja mam, ik kom zo, nog even m'n laatste doos halen en ik ben klaar.' Ik haastte me naar onze tuin toe, want daar stond mijn laatste tas met dingen die ik onderweg nodig had.

'Yara, schiet eens op!' Deze keer was het mijn vervelende, maar toch lieve broer, Luke.

'Ja ja, stop eens met zeuren en help je lieve zusje met haar tas in de auto zetten.'

Hij negeerde mijn opmerking, dan moest ik het toch maar zelf doen. Ik pakte mijn tas en liep naar onze te coole Volkswagen bus. Onze oude vertrouwde hippiebus, we hadden hem al sinds... In elk geval al heel lang! Ik stapte in en ging naast Luke zitten op de achterbank. Mijn vader startte de motor, daar gingen we dan. Op weg naar een plek waar mijn leven zou veranderen. Voor goed.

Madly in loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu