Ik zat naast Deavon tijdens biologie. Hij boog zich naar me toe om iets in mijn oor te fluisteren.
'Weet jij dat je onwijs sexy bent in dit truitje? Trouwens, ook zonder dat truitje.' Hij gaf me een knipoog.
'Deavon geef jij eens antwoord op mijn vorige vraag.' Meneer Stevens keek ons boos aan.
'Osmose.' Mijn vampier vriendje had duidelijk ook een bovennatuurlijk brein, want zelf ik, die nog redelijk oplette, had de vraag niet gehoord.
Meneer Stevens ging verder met zijn les.
'Sorry Yara, we gaan vanmiddag wel verder.' Niet dat ik van plan was om met hem mee te gaan vanmiddag, aangezien ik afgesproken had om met mijn broer bij te kletsen, maar dat vertelde ik later wel.
------------------------------------
Ik fietste samen met Deavon onze wijk in.
'Deavon? Het spijt me, maar ik kan vanmiddag niet. Ik heb een soort date met mijn broer.'
Hij draaide zijn hoofd weg en op zijn gezicht vormde zich een grimas.
'Ik zie je wel weer.' Hij sloeg af naar zijn huis.
Vanwaar dat vreemde gedrag opeens? Ik wist wel dat het met mijn broer te maken had, maar hij zou toch zijn best doen?
Ik zette mijn fiets in de schuur en liep naar binnen.
'Zusje, je bent er!' Wat een enthousiast welkom!
'Leuke dag gehad Luke?' Ik ging bij m'n broer op de bank zitten.
'Ja hoor, hoe was het op school? Oja, Dawsen komt zo.'
'Leuk hoor, maar waarom komt Dawsen?'
'Gewoon.'
Tring!!
Daar was hij al.
'Yara, ga jij even? Dan pak ik alvast wat te drinken.'
Ik liep naar de deur.
'Hee Yara!' Dawsen had een beige broek en een blauwe trui aan, die matchte bij zijn ogen.
'Hallo, kom binnen.' Hij liep achter me aan de kamer in. Het rook heerlijk naar rozen, het licht was een beetje gedempt en er waren kaarsjes aangestoken.
'Ik moet even boodschappen doen Yara, jij red het wel met Dawsen toch?' Voor ik iets kon zeggen was mijn broer al weg. Waar sloeg dit op?
'Sorry voor mijn broer, hij is een beetje raar.'
'Haha, valt wel mee hoor. Maar zullen we gaan zitten?' Hij liep voor me uit.
'Je broer heeft duidelijk wel voor ons gezorgd!' Hij wees naar 2 glazen cola en een bak popcorn. Op de tv was het hoofdmenu van een romantische film te zien.
'Okee, wat voeren jij en mijn broer in jullie schuld?'
JE LEEST
Madly in love
VampireNet nu Yara een nieuw begin wil maken op haar nieuwe school, lijkt alles mis te gaan. Een mysterieuze jongen negeert haar eerst, maar lijkt er daarna op terug te komen. Haar oude vrienden lijken haar totaal te vergeten en niet te vergeten haar eerst...