De deur ging open. Daar stond mijn moeder.
'Hee, hoe was het lieverd?' Ik liep naar binnen.
'Superleuk!'
De geur van nasi kroop mijn neus in, hmmm. Het was denk ik 6 uur, maar ik had wel een beetje trek, aangezien mijn nieuwe vrienden niet echt veel aten. In de kamer zaten mijn vader en Luke, mijn broer keek me ernstig aan.
'Hee lieverd, volgende keer wel even zeggen als je weggaat, wel fijn dat je even zij dat je een slaapfeestje had!'
Mijn vader stond op om me te omhelzen.
'Yara, kan ik je heel even spreken?' Luke ging uit van een ja, want hij liep al naar de trap. Ik volgde hem, al wist ik dat ik geen zin had in dit gesprek. We liepen naar zijn kamer.
'Yara, wat was je daar aan het doen? Ik had gezegd dat je niet meer met hem om mocht gaan!' Hij leek echt verontwaardigd door mijn actie.
'Ik heb nooit gezegd dat ik naar je zou luisteren. En er was daar gewoon een soort welkomst slaapfeestje.' Het voelde een beetje alsof ik mezelf moest verdedigen.
'Kom op, ik ken je langer dan vandaag, ik zie toch dat er iets is gebeurd. Doe je sjaal anders even af, het is hier warm genoeg!'
Het zou fijn zijn om mijn broer alles te vertellen, net als altijd, maar iets hield me tegen. Misschien was het dat verhaal over dat mijn vrienden en Luke tegenpolen waren, of dat ik niet wilde dat hij een slecht beeld kreeg van Irena. Ik wist het niet. Maar als ik mijn sjaal af zou doen, zou ik alles moeten vertellen. De blauwe plekken in mijn hals zouden me verraden.
'Uhh, nee ik houd mijn sjaal om, ik ben een beetje verkouden. En er is echt niks gebeurd, ze waren zelfs super aardig tegen me!' Om er een einde aan te breiden, en om het niet verdacht te laten lijken, gaf ik hem snel een kus op zijn wang.
'Dag broertje van me.'
------------------------------------
JE LEEST
Madly in love
VampireNet nu Yara een nieuw begin wil maken op haar nieuwe school, lijkt alles mis te gaan. Een mysterieuze jongen negeert haar eerst, maar lijkt er daarna op terug te komen. Haar oude vrienden lijken haar totaal te vergeten en niet te vergeten haar eerst...