Ik schoot wakker van een kloppend geluid. Grace zat rechtop in bed te lezen in 1 of ander mode tijdschrift.
'Kom binnen.' Grace klonk niet eens een beetje moe, terwijl het volgens de klok 3 uur s'nachts was.
Haar zwarte krullende haar kwam als eerste om de hoek.
'Irena, ga weg. Je brengt Yara in gevaar.'
Maar ze luisterde niet en kwam op het bed zitten. Ik kroop meer naar achteren. Uit angst.
'Yara, kan ik je even onder 4 ogen spreken?' Ik keek naar Grace, die op haar beurt keek naar Irena, die naar mij keek.
'Irena, is dat wel een goed idee?'
Maar Irena negeerde haar.
'Kom je even Yara?' Ze zei het zo lief dat het verdacht klonk.
'Uhh, ja, ik kom.'
Ik wierp nog 1 korte blik op Grace, en volgde Irena de gang op. Ze liep een andere kamer in.
Grace had me verteld dat Irena niet meer op school zat. Maar ondanks dat vroeg ik me af hoe ze dit kon betalen.
'Yara, ga maar even op de bank zitten, ik wil even met je praten.' Terwijl ze dat zij, wees ze naar een grote zwarte bank die tegen de achterste muur aan stond.
Ik deed wat ze zei, en ging op de bank zitten. Ondanks dat ze nu aardig leek, was ik toch nog een beetje bang.
'Yara, sorry dat ik me zo gedroeg. Toen Jaiden me op mijn gedrag wees net, bleek dat ik niet echt aardig voor je ben geweest. Ik wilde Deavon gewoon beschermen, hij kan zich soms een beetje snel in dingen storten. Aangezien jij, nou ja, anders bent dan wij, leek dat me niet zo'n goed idee.'
Irena leek moeite te hebben met haar excuses aanbieden, want ze draaide elke keer haar gezicht weg en beet op haar lip.
'Oh, excuses aanvaard hoor, fijn dat je dit zegt. Alleen Deavon en ik hebben niks hoor, ik ken hem nog niet eens een week.' Ik moest gapen.
'Jij hebt echt geen idee he? Nou ja, dat is van Deavon om te vertellen. Zo te zien ben je moe, dus ik zal je verder met rust laten.' We stonden op, en liepen terug naar Grace in de andere kamer.
'Is alles gelukt?' Grace keek een beetje verbaast, ze had duidelijk niet verwacht dat ik levend terug zou komen. Als bewijs dat alles goed was gegaan, gaf Irena me een dikke knuffel.
--------------------------------------
JE LEEST
Madly in love
VampireNet nu Yara een nieuw begin wil maken op haar nieuwe school, lijkt alles mis te gaan. Een mysterieuze jongen negeert haar eerst, maar lijkt er daarna op terug te komen. Haar oude vrienden lijken haar totaal te vergeten en niet te vergeten haar eerst...