'Yara?'
Ze waren terug.
Mijn ogen gingen langzaam open.
'Yara, lieve schat, we zijn terug!' Mijn ouders hadden niet door dat ik sliep.
'Ja ja, ik zit voor de tv.'
Op de klok onder de tv zag ik dat het 1 uur was.
'Zijn het aardige buren?' Eigenlijk boeide het me niet, maar uit beleefd vroeg ik het toch maar.
'Ja, ze zijn heel benieuwd naar je! En ken je Dawsen nog? Hij woont daar.' Mijn broer klonk heel even weer als mijn oude vertrouwde broer, heel enthousiast, en vol zelfvertrouwen. Ik had deze versie van hem gemist, want sinds we hier waren had ik hem nog niet gezien.
'Ik ga wel een keer bij ze langs.' Niet dat ik dat van plan was, maar ik kon moeilijk zeggen 'geen zin'.
'Maar ik ga naar m'n bed.'
------------------------------------------
Een zonnestraal verlichtte mijn kamer. Het was 10 uur s'ochtends, gelukkig maar dat we deze maandag vrij waren door een studiedag van de leraren.
Toen ik mijn gordijnen opende, zag ik allemaal witte vlokken door de lucht dwarrelen. Het sneeuwde.
Eigenlijk had ik helemaal nog geen zin om me om te kleden.
Een krakend geluid verstoorde al mijn gedachten. De deur ging langzaam open.
'Slaap je nog?' Mijn broer fluisterde.
'Nee, kom maar binnen.'
Mijn broer kwam mijn kamer binnen en plofte naast me op mijn 2-persoonsbed.
'Dit is langgeleden zeg. Met mijn kleine zusje bijkletsen in de ochtend'
'Okee Luke, wat is er aan de hand? Je zou nooit vrijwillig je joggen op vrije dagen missen.'
'Nou, ik vind dat je het recht hebt om meer te weten, zoals Deavon al zei.' Hij deed dit echt voor mij, want het leek hem pijn te doen.
'Okee, vertel.'
'Om te beginnen ben je biologisch gezien niet mijn familie, en zijn onze ouders niet echt mijn ouders. Sterker nog, het zijn ook niet jou ouders. Natuurlijk ben je wel als een echt zusje voor me, en zijn onze ouders als echte ouders voor me. Ik hou het voor nu even hier bij, dit was denk ik al een groot genoege shock.'
Wauw, dus dit was de reden dat ik totaal niet op mijn ouders of broer leek.
'Waarom vertel je dit nu pas?'
'Omdat als het kon ik het je nooit zou willen vertellen, maar aangezien de dingen zijn gegaan zoals ze zijn gegaan, kan dat niet meer. Hoe meer je weet, hoe meer je betrokken raakt in Deavon en mijn wereld.'
Betrokken in hun wereld? Waar sloeg dit op?
JE LEEST
Madly in love
VampireNet nu Yara een nieuw begin wil maken op haar nieuwe school, lijkt alles mis te gaan. Een mysterieuze jongen negeert haar eerst, maar lijkt er daarna op terug te komen. Haar oude vrienden lijken haar totaal te vergeten en niet te vergeten haar eerst...