Zijn handen streken liefdevol door mijn haren. 'Het spijt me voor net. Dat ik ging vechten met je broer en dat we je daarna wilden laten kiezen, dat hadden we nooit van jou mogen vragen.' We lagen samen op de bank in de woonkamer van zijn huis. 'Geeft niet hoor, het is nu goed toch? Trouwens, nog bedankt Grace.' 'Graag gedaan Yara. Ik heb bijna niks gedaan, jij hebt het opgelost.' Dat was wel zo, maar zonder Grace hadden ze me nooit serieus genomen. 'Maar vertel eens wat meer over jullie bestaan als vampiers.' Ik barstte van nieuwsgierigheid. 'Wat!! Weet ze het?! Je zou niks vertellen Deavon, ze brengt ons en zichzelf in gevaar.' Nu ging Caleb zich er ook mee bemoeien. 'Schatje rustig, we kunnen haar vertrouwen.' Blijkbaar waren Caleb en Grace ook een stel. 'Ik heb haar niks verteld, maar Luke.' Deavon ging rechtop zitten. 'En heb je dat met hem opgelost?' 'Ja ik was bezig, maar toen kwamen Grace en Yara, dankzij hen hebben we besloten het daarbij te laten en voor Yara ons best te doen met elkaar.' 'Deavon, je weet dat dat niet zal lukken, die valse 'broer' van haar bedenkt toch wel weer wat.' 'Jongens alsjeblieft, Yara heeft genoeg meegemaakt voor vandaag.' Blijkbaar vond Grace dat ik dat niet zelf kon bepalen. 'Maar ik moest wat vertellen over ons bestaan als vampier he?' Deavon had duidelijk geen zin meer in de discussie met zijn vrienden. 'Ja, ik ben benieuwd!' 'Nou, wij zijn dus vampiers vandaar onze vreemde ogen, elke kleur staat voor wat anders. We hebben elkaar leren kennen in een soort gevangenis van de kant van je broer.' 'De kant van mijn broer?' Ik snapte hem niet. 'Tja, in onze wereld zijn er 3 kanten, de vampiers, de beschermers en de koninklijke familie. De beschermers hebben eigen gevangenissen waar zij de baas zijn.' 'Maar wat hebben jullie dan gedaan?' Alle 3 de vampiers keken elkaar om de beurt aan. 'Dat komt later. Maar in ieder geval moet je stil blijven, want de koninklijke familie is tegen mensen die weten van de vampiers.' Ik was vandaag echt veel te weten gekomen, ook informatie die ik misschien niet eens wilde weten, want nu ik het wist mocht ik het aan niemand vertellen. Deavon boog zijn hoofd naar me toe. Weer een perfecte kus.
--------------------------------------
Deavon had me naar huis gebracht, en ik zat inmiddels aan tafel met mijn ouders en broer. 'Een leuke dag gehad Luke en Yara?' Leuk was niet het juiste woord voor wat er was gebeurd. Maar ja was toch het antwoord wat ze kregen, want dit geheim mochten ze niet weten.
JE LEEST
Madly in love
VampirosNet nu Yara een nieuw begin wil maken op haar nieuwe school, lijkt alles mis te gaan. Een mysterieuze jongen negeert haar eerst, maar lijkt er daarna op terug te komen. Haar oude vrienden lijken haar totaal te vergeten en niet te vergeten haar eerst...