Chapter 40

10 2 1
                                    

"I... "jantungku masih berdetak dengan sangat laju seolah-olah direnjat dengan elektrik.

"You what ?" dia meneliti wajahku. Anak mataya melihat bibir ku lalu berpindah kepada hidungku lalu bertembung kembali ke mataku dan kata-kataku tersekat di dalam tekakku. Aku menelan air liur ku perlahan-lahan.

"What do you wanted to say ?" soalnya lagi selepas aku tidak menjawab pertanyaannya sebentar tadi. Kali ini dia bertanya sambal tangannya bergerak dan mencapai hujung 'blouse' ku. Dia nampaknya betul-betul berniat untuk membantu ku 'undress'.

"Hardin, I can do it myself"

"It's okay, I'll help you with it today. I know you are tired now, just let me be a good husband for once" kali ini dia tidak lagi melihat ke dalam mataku, Hardin fokus melihat tempat di mana tangannya sedang mendarat.

"Hardin... "

"Sshhh you talk again and I don't want to shower anymore, we better do something fun like you know " dan aku pun terus mengunci mulutku. Aku hanya melihat ke arah wajahnya dengan perasaan menjengkelkan.

Hardin mengucup dahiku lalu menepuk kepalaku dengan lembut. "Good girl"

Kali ini Hardin tersenyum puas hati.

Proses mandian malam ini mengambil masa yang agak lama daripada biasa. Setelah selesai Hardin mempelawa pertolongannya lagi, kali ini dia ingin memakaikan aku baju. Aku menolak pelawaannya dan dia tidak mendesakku lagi. Dia pasti sudah berpuas hati, disebabkan itu kali ini dia mengalah terlebih dahulu.

Aku berbaring di atas katil manakala Hardin berada di dalam bilik kerjanya. Tidak lama kemudian telefonnya berdering. Aku mencapai telefonnya yang diletakkan di tepi katil lalu melihat nama pemanggil tersebut, nama 'Jane' tertera di skrin telefon tersebut.

"Hello Jane ?" aku menyambut panggilan tersebut sambal bergerak ke bilik kerja Hardin.

"Ohh err hello Daisy, where is Hardin ?"suara Jane kedengaran agak mencurigakan.

"Wait, I'm passing it to him "kataku kepadanya.

Aku mengetuk bilik Hardin lalu terus meluru kepadanya dan memberikannya telefon bimbit tersebut. Dia agak terkejut.

"Its Jane "kataku kepadanya.

Dia menyambut panggilan tersebut.

Daisy tidak dapat mendengar dengan jelas apa yang dikatakan oleh Jane memandangkan dia tidak meletakkan panggilan tersebut pada pembesar suara. Aku memerhati riak wajah Hardin. Pada mulanya Hardin tidak menunjukkan apa-apa reaksi, dia sempat bergurau dengan Jane. Tetapi selepas itu, wajahnya tidak lagi menunjukkan apa-apa reaksi. Dia tidak tampak gembira mahupun sedih. Aku langsung tidak dapat membaca reaksinya.

Panggilan tersebut hanya mengambil masa kurang daripada 1 minit. Hardin mematikan panggilan tersebut dengan segera dan meletakkannya ke dalam poket seluarnya.

"What happen ?" tanyaku agak bimbang.

Dia melihat ke dalam mataku, "Beverly got into accident "

Aku tidak memberi respon dengan serta-merta, "So... Jane called you just to inform that matter ?"

"She "dia berhenti sebentar, aku dapat melihat dia mengetap rahangnya. "Jane wanted me to see her, you can go with me since we are all gonna go there "

Aku memberikan senyuman kepada Hardin, mungkin dengan ini aku dapat menenangkan fikirannya sedikit ?

Hardin mendekatiku dan memelukku erat. Aku membalas pelukkannya. Selepas itu, kami pun bersiap dan pergi melawat Beverly di hospital.

Setiap LangkahWhere stories live. Discover now