Bab 25

18 3 0
                                    

Daisy***

Sudah dua minggu berlalu sejak minggu 'bulan madu'. Harry telah membeli sebuah banglo mewah dekat dengan kejiranan mummy dan daddy. Perjalanan dari sini ke rumah daddy dan mummy mengambil masa kurang daripada 10 minit jika memandu dan 15 atau 20 minit berjalan kaki, boleh dikira 'dekat'.

Memindahkan semua barang memang sangat meletihkan tetapi aku agak bernasib baik kerana sudi membantuku untuk membersihkan banglo yang agak besar untuk dihuni oleh dua orang ini.

"I don't want to work tomorrow"keluh Harry. Dia sedang membaringkan tubuhnya di atas sofa empuk tersebut. Sofa tersebut berbentuk 'L' Dan berwarna krim lembut. Aku berjalan ke arahnya lalu meletakkan semangkuk buah apel dan buah pay yang sudah ku potong di meja hadapannya.

"Sebab?"

"I just you know I'm tired... Terlalu banyak kerja and meetings and I don't really have any idea about how I will manage to cover it all... For a moment I wish Har...Hardin was here "tambahnya lagi lalu kembali duduk sambil menundukkan kepalanya.

Aku mengambil tempat disebelahnya lalu mengusap belakangnya perlahan.

"Why don't you call him and ask him to come home ?"soalku kepadanya perlahan.

Dia menoleh ke arahku, meneliti wajahku untuk beberapa saat lalu menarikku ke dalam pelukkannya. Dia menyandarkan dagunya di atas kepalaku lalu mengusap rambutku lembut.

"I did "jawabnya ringkas.

"You know what ?"kataku kepadanya lagi menolaknya tubuhnya perlahan.

"You bau busuk... You should go and take a shower " aku berpura-pura mengerutkan hidungku.

"What ?"soalnya pura-pura tidak mendengar.

"Harry Erick Walter busuk sebab tak Mandi"kataku kepadanya dengan nada mengejek.

"You repeat that again I'll..."

"You what ?"cabarku kepadanya.

Dia mengecilkan matanya memandangku lalu mengangkatku di dalam lengannya.

"You know what I need you to help me with the shower "

"No let me down..you can do it yourself "

"No I need you to help me"katanya lalu mengucup dahiku.

***

Hardin***

"Mr Harry...it's already 0730 wake up " suara Daisy kedengaran sayup-sayup ditelingaku.

"I already told you... I don't want..."

"Ohh come on Harry "Daisy memotong percakapan ku.

Dia menarik kedua-dua belah tanganku untuk membangunkanku. Dengan malas aku bangun dari tempat tidurku.

Setelah selesai membersihhhkan diri dan bersiap. Kami bertolak ke tempat kerja tanpa sarapan. Pembetulan, Aku tidak sempat sarapan tetapi Daisy telah menyediakan air kopi untukku di dalam gelas 'penebat haba'.

Seperti biasa, aku menghadiri mesyuarat pada hari ini mengenai strategi baharu untuk menubuhkan beberapa cawangan dan pengeluaran produk baharu yang bakal dikeluarkan beberapa minggu lagi dari sekarang. Beberapa idea kedengaran bagus tetapi pemilihan tempat tersebut kurang memuaskan hati. Untuk pengeluaran produk, aku agak berpuas hati kerana hasilnya agak baik.

Setelah selesai mesyuarat, Aku kembali ke dalam pejabatku dan merehatkan diri. Tidak lama kemudian, pintu bilikku diketuk. Aku membenarkan setiausaha ku masuk.

Setiap LangkahWhere stories live. Discover now