Aku melihat ke arah Beverly dan kemudian ke arah Hardin yang sedang berjalan dibelakangnya. Hardin melihat wajahku lalu tersenyum manis dan berjalan ke arahku. Dia memeluk pinggangku rapi dengan tangan kanannya.
"Hi "sapaku kepada Beverly dengan perasaan agak janggal ?
"Hi "balasnya dengan agak ceria.
"What are you doing here ?"soal Harry dengan serta-merta sebelum aku sempat menjemputnya untuk makan malam bersama-sama.
"I..."
"There is no one at home so I invited her to have a dinner with us "dengan cepat Hardin menjawab untuknya.
"Ohh is that so "kata Harry lagi dengan agak sinis.
"Please don't mind him "Shairy yang dari tadi tidak mengatakan apa-apa dengan cepat cuba untuk meredakan keadaan yang mula terasa janggal.
"Please have a seat, makanan sejuk nanti "kataku kepada mereka dengan senyuman lebar dibibirku.
Makan tengah hari berjalan dengan agak baik. Harry dan Hardin seperti biasa, mereka akan membincangkan hal-hal soal kerja seolah-olah mereka tidak ada masa lain untuk membincangkan hal tersebut. Shairy dan Beverly pula berborak tentang kisah-kisah zaman sekolah mereka dan mereka tidak lupa untuk sekali-skala bertanya kepadaku.
Jujur, aku berasa agak kurang selesa dengan kehadiran Beverly di sini. Sangat tidak selesa. Namun begitu, aku cuba menelan semua perasaan negative tersebut dan bertindak seperti biasa. Tidak lama selepas itu, Harry dan Shairy meminta diri untuk pulang dan mereka mengajak Beverly untuk pulang bersama mereka memandangkan Beverly tidak datang dengan keretanya sendiri sebentar tadi.
Setelah selesai mengemas apa yang patut, aku berdiri di depan sinki tersbut, merenung ke depan ku lalu cuba mengukir senyuman pahit dibibirku. Perasaan ku bercampur. Aku teringatkan kejadian remeh di mana Hardin membawa pulang Beverly sebenar tadi. Aku menarik nafas dalam dan menghembuakna nafas ku perlahan. Dengan tiba-tiba sepasang tangan menyelinap di sisi pinggangku lalu memelukku dari belakang.
"Hey, "sapanya seolah-olah berbisik. Dia menyandarkan dagunya pada bahu kiriku.
"Hey "sapaku kepadanya semula. Aku memusingkan badan ku untuk menghadapnya.
Dia mengangkat dagunya dari bahuku dan kemudian kami saling berdiri berhadapan dan berpandangan antara satu dengan yang lain. Aku mendekatkan lagi jarakku dengannya dan kemudian aku berjengket sedikit dan memeluk lehernya. Aku menyandarkan wajahku pada dadanya yang tegap. Dia pula membalas pelukan ku sama erat dengan pelukanku dan menunduk untuk mengucup leherku dengan lembut.
"I hope you are okay with me inviting Beverly just now. "katanya perlahan dan lembut seakan-akan cuba untuk meminta maaf.
Aku tersenyum mendengar kata-katanya lalu mengeratkan lagi pelukkan ku pada lehernya. "I'm okay, don't worry. I TRUST you" dengan sengaja aku menekankan perkataan 'trust' tersebut kepadanya.
Hardin mengucup pipiku lalu meletakkan dagunya di atas kepalaku,"Okay, thanks babe " "I hope I would not find you alone with Harry after this " tambahnya lagi.
Dengan serta-merta aku mendongakkan kepalaku kepadanya untuk melihat ke wajahnya. "We are not even alone just now, Shairy was there with us, you saw that "aku agak terkejut mendengar kata-katanya. Aku melihat ke arah wajahnya sambal mengerutkan dahiku.
"Yes, I know... Just wanted to remind you. I'm afraid that you will mistaken me as Harry since we got the same face, but still, I am more handsome than him so I believe you won't mistaken us that easily " tangan kirinya masih memeluk pinggangku rapi sambil tangan kanannya mengurut keningku lembut untuk menghilangkan kerutan keningku.
Aku menghadiahkannya sebuah senyuman. Entah, aku sendiri bingung, bagaimana aku boleh dapat suami yang 'perasan' seperti dia ni.
"So full of yourself "aku berasa menyampah lalu memutarkan biji mataku kepadanya. "Go shower first "
Dia tertawa kecil lalu mencubit pipiku. "Come join me "ajaknya lalu mencapai tangan kananku dan menarik ku bersamanya.
"No, you should go first, I have something to do"
"What are you going to do "
"Err... I need to check some stuff since..."
"Nonsense... I don't care, come and join me I am insist "katanya dengan tegas.
Aku menolak pelawaannya, cuba menarik tanganku daripada genggamannya. Dia melepaskan tanganku dengan serta-merta apabila dia dapat merasakan aku cuba untuk menarik tanganku daripadanya, dengan sekelip mata aku berada di dalam lengannya. Dia mengangkat ku lalu tidak membenarkan ku berjalan sendiri.
"Hardin !"kataku dengan geram. Dia langsung tidak memberikan apa-apa reaksi selain menghadiahkan senyuman manisnya tersebut.
"You talk again, I'll make sure you do everything I wanted you to do now"
Aku masih cuba untuk berusaha untuk melepaskan diriku daripadanya lagi, "like what ?"aku kedengaran seolah-olah sedang mencabarnya.
"Like undressing you here, now, before entering the bathroom "
"No you will not "jawabku kepadanya dengan degil.
"You will see "
Sebaik shaja tiba di depan bilik mandi, Hardin menurunkanku dan sepantas kilat aku cuba berlari melepaskan diri daripadanya namun aku tidak sempat. Dengan tangkas, Hardin menarik tangan kananku, mengangkat badanku seolah-olah aku ringan seperti kapas dan melontarkanku ke atas tilam. Dia memegang kedua-dua belah pergelangan tanganku lalu mengunci kedua-dua belah tanganku di sisi kepalaku dengan posisinya yang sedang berada di atasku.
Aku membulatkan mataku, terkejut melihat aksinya. Nampaknya, Hardin memang serius dengan kata-katanya sebentar tadi. Aku mengunci bibirku, masih tidak mahu mengalah. Aku membiarkannya merenung jauh ke dalam mataku. Jantung berdegup dengan sangat kencang seolah-olah janungku akan melompat keluar bila-bila masa sahaja dari sekarang.
Setelah aku rasa seperti satu abad kaku dalam posisi ini, aku membuat keputusan untuk mengalah.
"Hardin..."
"What ?"soalnya kepadaku. Dia mengangkat keningnya lalu memberikanku senyuman nakalnya.
Aku mengerutkan keningku kepadanya lagi. Dengan tiba-tiba Hardin mula merendahkan kepalanya lalu mengucup leherku perlahan-lahan. Satu demi satu kucupannya singgah di leherku. Aku memejamkan mataku rapat, malu dan gementar menguasai diriku pada saat ini.
"Why are you closing you eyes like that ?"soalnya kepadaku. Aku dapat merasakan nafas hangatnya pada batang leherku.
Aku tidak sedar bahawa aku telah menahan nafas untuk beberapa saat. Aku menelan air liur ku alu menjawab soalannya, "Nothing " "Can you get off from me ?"
"No "jawabnya dengan ringaks dan selamba lalu meneruskan aksinya sebentar tadi.
"Why ?" aku berjaya mengeluarkan suaraku setelah beberapa kali aku mencuba.
"You're so stubborn, I need to show you, who is the BOSS here "bisiknya di telingaku.
Aku terus membulatkan mataku gementar, menolak badannya dengan kasar namun Hardin berjaya menghalang aku sebelum aku berjaya melepaskan diri.
"Okay okay, I'm sorry I'll shower with you "kataku dengan serta-merta apabila aku merasakan tangannya mula berkeliaran di tubuhku.
Sejurus sahaja Hardin mendengar kata0kataku yang kedengaran terdesak tersebut, aku dapat merasakan dia tersenyum di leherku. Tangannya kembali menahan kedua-dua belah tanganku disisi kepalaku.
Hardin kembali melihat ke dalam mataku. Setelah beberapa saat, dia berkata-kata lagi "Okay then, but first you need to undress "
"What ?! Why ? I will be joining you to shower ? Why should I "
"Of course you should, later you still will be undress though, just the same thing "katanya bersama dengan mimik mukanya yang mengejek.
" Hardin !!"kataku dengan geram.
"Yes baby ? I'm here in front of you "
YOU ARE READING
Setiap Langkah
Teen FictionDaisy Tessla,nama panggilannya Tess atau Est, ialah seorang yang menawan dan bijak. Dia bercita-cita tinggi dan sangat teliti dalam semua perkara. Semua perkara yang dia lakukan sudah dirancang sehinggalah suatu hari,ayahnya sakit tenat dan dia dipa...