"I thought Hardin still love Beverly...tapi dia dengan Shairy ? For real ?" Selena bersuara memecahkan suasana sunyi di antara kami bertiga.
"If you wanted to talk sh*t about my brother you should go "Harry meletakkan sudu dan garpunya di atas meja lalu memandangnya dengan pandangan tajam.
"Setahu I Harry was not this rude...Why ? This Daisy taught you that ?"katanya dengan sinis sekali.
Sekarang aku rasa sangat tidak selesa. Aku melihat ke arah Selena yang kini sedang berpandangan dengan Harry lalu menundukkan kepalaku. Lebih baik aku pura-pura tidak wujud di sini.
"Dont you dare tarik Daisy ke dalam masalah ni hanya disebabkan Hardin left with Shairy "
"I wish you just be a little brave and a little more memberontak macam Hardin then you will get to marry Shairy...so then Hardin takkan lari dengan Shairy "kali ini Selena kedengaran sangat serius.
"Why are you so obsess with Hardin huh ?"
"Im not that freaking obsess with him...cuma aku tak faham why Hardin with Shairy instead of Beverly or me though...or Julia that smart rich ass ? Its made me hate Shairy "
"You should ask Hardin sendiri or you ask that Shairy "
"You never rude especially when its about Shairy.. You change so much Harry.. Damn..you almost sound like Hardin..Just..."
"Just what ?"
"Just I still can see the Harry a little... The Harry that always obey and responsible and comitted "
"Done talking sh*t ?"
"Im talking nice Harry...What with your damn temper ?"
"You are annoying...i understand mengapa Hardin dont like you "
"You should finished your food because its on me today "kata Selena lalu mengukir senyuman dibibirnya lalu memandang kepadaku yang dari tadi melihat drama free yang berlaku antara mereka berdua.
Harry dan Hardin, aku rasa aku tersilap untuk pernah mengimpikan seorang suami yang kacak dan popular sebelum ini kerana keadaan ini agak merimaskan. Aku perlu catat semua nama perempuan yang terlibat dengan Harry dan Hardin. Julia, Selena, Shairy dan seorang lagi Beverly. Aku kenal ketiga-tiga mereka kecuali Beverly. Siapa Beverly ? Dan nasib baik kebanyakan perempuan tu kejar Hardin,tenang sikit hati aku ni. Hardin si mulut manis, aku sangat faham mengapa dia ada gelaran tersebut dan sudah terbukti dengan wujudnya perang cinta segi tiga atau segi empat antara Julia,Selena,Shairy dan Beverly yang berlaku sekarang.
"Hardin was quite popular "kataku kepada Harry dalam perjalanan pulang ke kondo.
"Yeah i guess "
"Nasib baik my husband was not that popular although have the same face "
"Im just so busy with my work and dont have time to flirt with anyone "
"I can see that "jawabku lalu melihat ke arahnya. Dia sentiasa fokus apabila memandu. Sudah semestinya dia perlu fokus kalau dia masih mahu hidup lama dan sihat.
"You dissapointed sebab your husband tidak popular ?"tanyanya lagi apabila aku kembali sunyi.
"No...im grateful that i dont need to face any of your exes or peminat "
Dia hanya merespon dengan mengangguk perlahan-lahan. Tidak lama kemudian,telefon aku berbunyi. Siapa pula telefon aku malam-malam macam ni.Aku mengeluarkan telefon bimbitku dari beg tanganku. 'Unknown' tertera di skrin telefon.
"Hello ?"
"Hey.. Its that Tess ?"
"Yes..and you?....Ste..phen ?"tanyaku teragak-agak. Suaranya seperti pernahku dengar.
YOU ARE READING
Setiap Langkah
Teen FictionDaisy Tessla,nama panggilannya Tess atau Est, ialah seorang yang menawan dan bijak. Dia bercita-cita tinggi dan sangat teliti dalam semua perkara. Semua perkara yang dia lakukan sudah dirancang sehinggalah suatu hari,ayahnya sakit tenat dan dia dipa...