Bab 28

15 3 2
                                    

"Harry ? Can we go to visit my parents this Saturday...but after work " Harry masih fokus memandu, Aku tidak pasti sama ada Harry dengar ataupun tidak.

"Harry ?"Aku cuba memanggil Harry kerana dia nampaknya sedang mengelamun ?

"Yes ?"

"Err...can we ?"

"Can we what ?"

"Didn't you heard me before ?"

"Ohh...you wanted to visit your parents ?"

"Yes...with you ?"

"Okay "

"Okay ?"

"Yeah we will go "

"Yeay thank you... I can't wait !"ucapku dengan teruja.

"Come "Harry menarikku dengan tangan kirinya untuk mengucup pipiku dan kemudian dia kembali menumpukan perhatiannya sepenuhnya di jalan raya.

* * *

"Ma !!"jeritku sebaik sahaja Aku keluar daripada pintu kereta Harry.

Aku terus berlari untuk memeluk mak apabila nak muncul di pintu rumah. "Where is pa ?"

"He's inside...come in"ajak mak. Aku menarik tangan Harry untuk masuk."Let Dave takes our things out "

"Suka hati jer kau suruh orang "kata Dave yang baru muncul disebelah mak.

"It just a bagpack I can take it"kata Harry cuba untuk berpatah balik ke keretanya.

"No no it's okay I'll help" kata Dave pula menghalang Harry.

"Yeah it's okay Harry...It is Dave's hobby to help people "gurau ku kepada Harry.

"Nyenyenyenye " kata Dave membuat muka buruknya bersama dengan suara janggalnya.

Kami berborak di ruang tamu selama hampir 3 jam. Hampir separuh daripada masa tersebut dihabiskan dengan gelak ketawa hasil daripada lawak Hailey dan Dave. Harry juga turut terhibur mendengar lawak jenaka yang dilontarkan oleh mereka berdua apabila mereka tidak mahu mengalah dengan satu sama lain.

"You know Harry ?"soal Hailey kepadanya.

"Know what ?"

"Di rumah Dave always be the most annoying people in the world and when you want to borrow money from him...it was 50-50...if he was in bad mood because of his game hmm he won't give you not even a cent "

"Shut up Hailey "

"But when we were in school no matter what mood he had he still will be a 'malaikat' because if I asked him to buy me anything he will buy it for me no matter what "

Harry mnegerutkan dahinya "why ?"

"Ehemm you know the girls "kata Hailey.

Dengan itu seluruh rumah itu kembali dengan gelak tawa.

"It's not funny "kata Dave pula.

"Luckily Dave won't have to treat you that often now since you were in university "kataku kepada Hailey.

"Yeah too bad "

"So Harry how are your parents ? We didn't have time to visit them but maybe we will pay a visit next week "kata papa kepada Harry.

"They are fine and thank you for your concern mr... dad "Harry hampir tersasul memandangkan dia jarang berjumpa dengan papa.

"Ohh I think you can really meet each other next week !"kataku denagn teruja. Harry memandangku dengan tertanya-tanya.

Setiap LangkahWhere stories live. Discover now