Bab 27

9 2 0
                                    

"I think... I'm gonna... My stomach hurt..."kali Beverly menggenggam bahagian pinggang kanannya dengan kuat. Kakinya lemah dan Hardin sedang membantunya untuk tetap berdiri.

"Let me"kata Harry kepada Hardin lalu membantu Beverly berdiri.

Aku agak terkejut melihat Harry kelihatan sangat risau. Mungkin dia bimbang akan Hardin ? Ya, sudah semestinya dia pasti risau akan hubungan Hardin dan Shairy.

"Are you okay ?"soal Clair risau melihat Beverly yang mula kelihatan lemah dan sakit.

"Let me go I can walk on my own "kata Beverly cuba menepis tangan Harry lembut tetapi Harry tetap memegang kedua-dua belah lengannya.

Kyle dan Rain datang untuk membantu Harry.

"She's sick...she should go home and rest "kata Rain dengan nada serius.

"What do you mean 'sick' ?" soal Hardin pula. Harry hanya memerhati Rain dengan fokus menunggu penjelasannya.

Aku melihat disekelilingku untuk memastikan 'kami' tidak menarik banyak perhatian. Beberapa orang pekerja syarikat ini sedang memerhati ke arah kami.

"She's..."

"Oww shut up Rain" kata Beverly dengan kasar dan Rain pun terdiam. "Let me go I think I need to take a leave " tambah Beverly lagi cuba menepis tangan Harry dan Rain.

"We will escort you out "kata Harry kepadanya dan dengan itu mereka pun dari situ berusaha bertindak seperti biasa agar tidak menarik perhatian mana-mana tetamu.

Setelah ku rasa 1 dekad telah berlalu, Harry masih tidak muncul-munculkan diri dan berita gembiranya juga adalah aku tidak ada telefon bimbit. Hardin dan Shairy sedang berborak dengan sepasang suami isteri yang tidak ku kenal siapa. Aku juga tidak berkesempatan untuk menyapa Lisa, kakak iparku. Harry pasti lupa bahawa dia telah meninggalkan ku keseorangan di sini.

"Tessla ?"

"Damian " aku menghadiahkan senyuman ku kepada Damian apabila mendapati Damian mendekatiku.

Selepas kehadiran sebentar tadi, Harry , Rain , Jane dan Kio pergi untuk menghantar Beverly, rakan baik mereka. Clair dan Junior pula berborak dengan Mr.Thompson. Damian minta diri untuk berbincang dengan daddy mengenai hubungan perniagaan yang baru mereka adakan. Rave pula entah, Aku tidak sedar kehilangan Rave.

"Alone ? Harry belum datang balik ?"

"No, I'm actually waiting for him because tomorrow I need to go to work "kataku kepada Damian.

"Ohh "

"Yeah...why are you here ? I mean are you not busy talking with some businessman "

"I rather talking to you though "

"Haha sweet talker... I don't buy that Damian "

"I'm not selling it too, I just telling you the truth "

Satu idea muncul di benak fikiran ku. Jujur, Aku sememangnya agak cemburu melihat Harry membantu Beverly sebentar tadi. Aku tahu Dia cuma membantu tetapi dia seakan-akan sudah lupa tentang kewujudan ku. Aku terlalu letih untuk menunggu kedatangannya sekarang memandangkan dia pasti sedang menemani Beverly oleh itu buah fikiranku yang ku sedar mula memberontak memberikan ku idea tentang cara untuk balik.

"Whatever...so erm...can I "

"What ?"

"Can you help me with something ?"

"Anything "

Aku teragak-agak sebelum mula bersuara lagi "Can you send me home ? But if you can't Ill..."

Setiap LangkahWhere stories live. Discover now