HARDIN***
"Hello mummy "kataku sebaik sahaja aku menjawab panggilan Mummy.
"Hello darling...where are you ?"soalnya kepadaku.
"I'm at work...why? Do you need anything mummy?"
"Nothing...are you busy now? Mummy nak jumpa Harry sekejap "soal mummy lagi.
"No...Harry can meet mummy now...dekat mana ?"
"You can come home"
"Okay...I'll be there in 20 minutes "
"Okay darling...drive save"
"Okay mummy"
***
Daisy***
Aku hanya duduk termenung melihat beg rodaku. Aku tidak pasti nak bawa apa lagi dan aku berasa sangat gementar. Akhirnya esok adalah hari di mana aku dan Harry akan pergi berbulan madu, hahahaha. Selama ini Harry melayanku dengan sangat baik walaupun kadang-kadang aku dapat merasakan sisinya di mana dia seperti menyembunyikan sesuatu atau seperti dia masih sedikit kekosongan.
Kadang-kadang aku menjumpainya termenung di beranda atau di meja kerjanya. Mungkin dia hanya termenung kosong tetapi setiap kali aku menjumpainya termenung aku seperti melihat satu sisinya yang lain, dia seperti sedang meluahkan satu emosi yang aku sendiri tidak pasti apa.
"Miss me already?I just pergi mandi sekejap saja lah"tiba-tiba Harry muncul di depanku dengan hanya memakai tuala dipinggangnya.
"Yeah a little bit.Sebab kamu mandi lama sangat"kataku kepadanya saja nak sahut usikannya.
"Excuse me? Cuba ulang?"
"Yeah a little bit.Sebab kamu mandi lama sangat"aku mengulangi setiap perkataan yang telah aku ucap sebelum ini.
"Me? Mandi lama sangat ?"
"Yes"
"Okay come here" katanya lalu mendekatiku yang sedang duduk di atas katil.
"Oh my gosh Harry!!STOP "kataku kepadanya apabila dia terus menerus menggeletekku. Aku sememengnya tidak suka digeletek.
(menggeletek; menggeletek. [meng.ge.lé.té/] | Definisi : mencuit-cuit badan orang dgn jari supaya orang itu berasa geli. (Kamus Pelajar Edisi Kedua)
"You are the one yang mandi lama sangat sayangggggg you know that ?"katanya kepadaku dengan geli hati apabila melihatku yang sedang merayap seperti cacing sebab tidak tahan dengan aksinya menggeletekku.
"Okay okay I'm sorry I just kidding lah "kataku kepadanya menyerah kalah dan akhirnya dia berhenti. Aku menarik nafas panjang.
''Sudah siap packing babe ?"tanya kepadaku apabila dia pandangannya terhenti pada beg roda yang sedang terbuka luas di atas lantai sebelah katil.
Aku hanya mengangguk."Kamu cek dulu then kalau ada yang kurang you can tell me "kataku kepadanya lalu turun dari katil.
"Okay...where are you going ?"
"Masak...in case you want to makan kat luar?"sebenarnya aku memang malas nak masak malam ni kalau boleh aku dah pesan dah makanan kat luar tapi malangnya aku lupa.
"Which one do you prefer ?"
"Makan kat luar"kataku sambil tersengih."atau we can just order if you can wait ?"
""Okay...w, should makan kat luar...I dont want to wait"
"Okay then,pakai baju dulu or kamu nak pergi macam tu saja ?"
YOU ARE READING
Setiap Langkah
Teen FictionDaisy Tessla,nama panggilannya Tess atau Est, ialah seorang yang menawan dan bijak. Dia bercita-cita tinggi dan sangat teliti dalam semua perkara. Semua perkara yang dia lakukan sudah dirancang sehinggalah suatu hari,ayahnya sakit tenat dan dia dipa...