"Where are you staying ?" soal Damian memandang ke arahku.
"Since you don't have any clothes with you now " tambahnya lagi memandang wajahku sebelum mengalihkan padangannya ke arah jalan raya semula.
"Can I borrow your credit card ? I will leave my credit card to you for a while" kataku sambil memandang ke arahnya.
Damian mengangkat keningnya lalu melihat ke dalam mataku dengan wajah menyoalnya.
"I just wanted to be on my own for a little while, I'm afraid if I were to use my card he will be able to you know search where I am "
Damian hanya diam dan tidak memberikan apa-apa respon. Aku memandang wajahnya sekali lagi sebelum mengalihkan pandangan ku keluar tingkap. Aku melihat semua kenderaan yang limpas, kebanyakkannya hanya mengandungi seorang pemandu dan penumpang sahaja. Mereka pasti dalam perjalanan pulang untuk berjumpa dengan orang yang tersayang. Aku pula dalam perjalanan untuk menjauhkan diri daripada orang yang sepatutnya mengutamakan aku daripada bekas kekasihnya.
Setelah beberapa minit berlalu, Damian memandu ke sebuah hotel yang tidak pernah aku kunjungi.
"Where are you going ?"
"This is one of my close friends' hotel "jelasnya tanpa melihat ke arahku.
Aku masih tidak mengalihkan pandanganku daripadanya, " I hope it dooes not cost me a fortune "
Dengan itu Damian terus tertawa mendengar kata-kataku. "It will not cost you a fortune so do not worry, after alal you are using my credit card right ?"kata Damian sambil tersenyum.
"Its not like I wont pay you back, that is why I will give you my credit card as a compensation or a 'guarantee' of me paying you after I feeling good. "jelasku Panjang lebar kepadanya.
"Hmm" Damian hanya mengiyakan tidak mengambil serius akan kata-kataku.
Damian membuka pintu keretanya untukku dan membawa ku ke kaunter hotel tersebut. Aku hanya menunduk kepalaku sepanjang perjalanan ke bilik hotel yang telah Damian tempah untukku. Rasa bersalah dan risau mula mengganggu perasaanku, aku berasa seolah-olah aku dan Damian sedang melakukan perkara yang tidak baik walaupun sebenarnya tidak.
Damian menempah bilik di tingkat keempat tertinggi bangunan tersebut. Sebaik sahaja aku melangkah masuk ke dalam bilik tersebut, aku hampir ternga-nga melihat keadaan bilik tersebut. Bilik tersebut agak besar untuk seorang penghuni sahaja dan kelihatan sangat mewah.
"How is it ? Do you want to change it to a two floor suites ?"
"No!"jawabku serta-merta. " Its not like I'm going to invite anyone to live with me. Living in a big room alone is quite scary "
"Okay then. "
"Err... Hmm" Aku mendeham sebelum meminta tolong daripadanya lagi. "Can... can you help send me food and some... some clothes ?"
Damian meneliti wajahku untuk eketika seolah-olah memintaku untuk meneruskan kata-kataku.
"Err... you... can you asked your friends or anyone like do you have secretary ? Is your secretary is a woman ? I think I might need to trouble you to aske your secretary to prepare my clothes and also... err can you keep this just between us right now ? Like I..."
"I know, so is that all you need ?" aku agak terkejut mendengar kata-katanya tetapi dengan cepat aku menganggukkan kepalaku kepadanya.
Damian menghentikan langkahnya sebaik sahaja dia sampai dihadapan pintu tersebut, "Take care" katanya kepadkau tanpa memandang ke arahku.
Perasaan terkejut melanda perasaan ku dan buat seketika aku berfikir bahawa Damian bersikap pelik dan ada sesuatu yang tidak kena. Walaubagaimanapun, sebelum aku sempat berfikir lebih Panjang lagi Damian bersuara semula.
YOU ARE READING
Setiap Langkah
Teen FictionDaisy Tessla,nama panggilannya Tess atau Est, ialah seorang yang menawan dan bijak. Dia bercita-cita tinggi dan sangat teliti dalam semua perkara. Semua perkara yang dia lakukan sudah dirancang sehinggalah suatu hari,ayahnya sakit tenat dan dia dipa...