Bab 17

19 2 2
                                    

"Is...that...a proposal ?"soal Clair perlahan.

"Shut up !"kata Jane lalu melontar kusyen sofa yang ada padanya kepada Rave dan semua orang pun ketawa.

Setelah itu semua orang kembali menonton netflix semula. Walaupun aku sudah tengok movie ini aku masih berasa was-was dengan setiap jalan ceritanya. Aku tidak mahu menjerit kerana terkejut dan memalukan diriku dihadapan mereka semua.

"Arghh !!"jerit Jane.

"Oh my goshh Jane !"marah Kio kepadanya.

"I'm sorry "kata Jane kepadanya.

Sekarang ketujuh-tujuh budak tersebut memasuki rumah usang itu dan mereka membuat keputusan untuk berpecah. Aku tidak tahu bagaimana mereka boleh tidak takut melihat muka badut itu walaupun aku tahu ini hanya rekaan semata-mata.

"Bahh !"kataku kepada Harry dan Harry terkejut sedikit. Aku hampir tertawa tetapi aku berusaha menahannya.

"I'll deal with you after this baby "bisiknya di telingaku.

"Whatever...I thought you would never be surprise "bisikku balik kepadanya dan kami pun kembali menontom filem tersebut.

"Yeah finally "kata Clair sambil mengeliat. "I want to watch 'IT 2'"

"Its already late...we should go home"kata Kyle pula.

Aku memandang Harry yang berada disebelahku sebelum mengalihkan pandanganku kepada mereka semula. "You all can stay here kalau kamu orang sanggup tidur di ruang tamu dan Clair and Jane can sleep with me and there is one more bilik kosong kalau nak tidur di atas katil ? "

"So me ?"tanya Harry kepadaku.

"You can sleep with the boys"kataku kepadanya.

"Aku on"kata Clair.

"Me too"Kio mengangkat tangannya.

"I dont know...aku ikut je "kata Rain pula.

"Aku okay "kata Jane lagi.

"Sejujurnya posisiku sekarang sememangnya sangat selesa"kata Rave pula. Dia sedang berbaring dengan lenannya di atas lantai.

"Whatever "kata Harry dengan boring.

"Yeay...we continue "kata Clair dengan teruja.

"Do guys want to eat some snacks ?"tanyaku kepada mereka.

"Yeah...i guess i wanted some "kata junior pula.

"I can feel my head started to spin now"kata Kyle pula. "Aku perlu keluarkan sesuatu " tambahnya lagi lalu terus masuk ke dalam tandas.

"Oh come on...baru dua gelas Kyle "kata Rain pula.

Aku membawa dua botol pringles bbq dan pringles original beserta dua snek keropok. Kemudian aku meminta Harry untuk mengangkat beberapa selimut untuk mereka. Dan dalam kondo Harry hanya terdapat 3 selimut sahaja dan nasib baik aku ada satu lagi selimut tetapi selimut tersebut hanya cukup untuk satu orang dan aku memberikan selimut tersebut kepada Junior. Hahahaha.

Semua orang fokus menonton filem tersebut dan tiba-tiba seseorang berdengkur. Orang itu adalah Kyle.

"Oh come on Kyle"kata Rave lalu semua ketawa.

"Sshhh"nampaknya Junior sangat fokus menonton filem tersebut.

Tiba-tiba aku rasa rindu pula dengan kawan-kawan lamaku.

Keenam-enam mereka memasuki terowong tersebut. Cuba melawan badut tersebut lagi seperti sebelum ini tetapi kali ini agak menyedihkan sebab Stan Uris, salah satu rakan mereka telah bunuh diri pada awal permulaan filem. Stan terlalu takut lalu membuat keputusan untuk membunuh diri sendiri dan kali ini hanya enam orang sahaja yang masih tinggal untuk berjuang demi membunuh badut yang disebut sebagai 'it'.

Setiap LangkahWhere stories live. Discover now