Harry***
"Don't you think it was time for you to come back ? You know I felt so bad going to church being the 'Harry' that is supposed to be you and uhh... God knows that we did a big mistakes " Aku berusaha mengawal suara ku agar tidak terlalu besar dan tidak di dengari oleh Daisy yang sedang menyiapkan tugasannya dibilik sebelah pejabat Hardin.
Hardin langsung tidak membalas kata-katanya, seolah-olah tidak ada pemanggil di hujung talian.
"Bro! You have been with Beverly like 4 days straight without coming here. We should stop this act."kataku kepadanya lagi.
"Just a couple more days... Beverly surgery is next monday, they fastern it for a couple days "
"You know what... I confirm that you won't leave her side until she was completely gone in this country "
"Stop complaining bro ! We are just the same, you and Shairy and me and Bev... Now Shairy need to pay a few more days before you can go back to her or a week maybe "tambah Hardin lagi. Aku tertanya-tanya sama ada dia benar-benar sudah lupakan Daisy atau tidak. Aku sedar bahawa aku bukan di tempat untuk memarahinya ataupun berasa sakit hati kerana semuanya ini berpunca daripadaku.
"Did you forgot about Daisy ? Or you just really don't have a feeling for her ?"kali ini suara ku kedengaran sedikit lemah dan sedih. Kerana mangsa di dalam situasi ini adalah Daisy, ya Daisy.
Sejak aku membuat keputusan untuk meninggalkannya sebelum hari perkahwinan tersebut Aku berasa sangat bersalah dan simpati terhadapnya. Tetapi pada masa tersebut aku masih sangat menyayangi Shairy dan Shairy sering meyakinkan ku bahawa semuanya akan baik-baik sahaja. Aku tahu bahawa aku dan Shairy terlalu mementingkan diri sendiri, it just I can't help it that time. Shairy gave me that plan and I agreed to leave one day before the wedding. Shairy sudah memberitahu ku tentang rancangan tersebut dua minggu sebelum tarikh perkahwinan ku dan Daisy
"I didn't forget about her... I just need to accompany Beverly for a while since she needed me the most now "
"Who's name was on the paper ?"
"What's paper ?"
"The marriage's " aku telah lupa tentang perkara tersebut.
"Why do you want to know ?"soal Hardin dingin.
"Just curious "
"What if it was your name ? Do you willing to be her husband since it was your responsibility after all ?"
Aku terdiam sebentar sebelum berkata " Yes "
Hardin tidak memberi apa-apa respon lalu menamatkan panggilan tersebut dengan serta-merta.
***
Hardin***
I should had thought about this before. Now, I'm sure that Harry was on the edge of falling in love with Daisy or maybe he was already liking her now or another maybe he might just wanted to try me, to make me end this as soon as possible so he can be with Shairy soon.
(Translate- Aku sepatutnya telah memikirkan tentang perkara ini sebelumnya, Aku pasti Harry sudah mulai mencintai Daisy atau dia sememangnya sudah menyukainya atau lagi dia cuma mencubaku, supaya Aku dapat mengakhiri semuanya secepat yang mungkin agar dia dapat bersama Shairy.)
Aku duduk mengetuk pintu bilik Beverly lembut lalu memusing tombol pintu bilik tersebut tanpa menunggu kebenarannya. Dia sedang tidur dengan nyenyak. Dia pasti tertidur semasa melihat laman sosialnya kerana telefonnl bimbitnya masih berada di dalam genggamannya.
YOU ARE READING
Setiap Langkah
Teen FictionDaisy Tessla,nama panggilannya Tess atau Est, ialah seorang yang menawan dan bijak. Dia bercita-cita tinggi dan sangat teliti dalam semua perkara. Semua perkara yang dia lakukan sudah dirancang sehinggalah suatu hari,ayahnya sakit tenat dan dia dipa...