Daisy***
Damian melihat wajahku sebelum menoleh ke arah Harry semula. Dia melepaskan tangannya daripada pinggangku lalu menghadiahkan Harry senyuman sinisnya.
"She's mine...don't you ever touch her again "suara Harry kedengaran agak keras. Damian hanya memberikannya jelingan dan kembali duduk menghadap kaunter.
"I'm sorry that I left you alone " bisik Harry ditelingaku. Aku berusaha membalasnya dengan senyuman.
"It's okay"kataku kepadanya tanpa menunjukkan apa-apa emosi.
"Let sit Darren... He books a table for us "tambahnya lagi.
Aku memandang Harry dan kemudian mengalih pandangan ku ke arah gadis yang sedang berdiri dibelakangnya.
"Who is she ?"soalku kepadanya tanpa ku sedar.
"She's...boleh dikira kawan ? She's close with Hardin so you know we were twins so..."
"So ?"
"So I don't know...Hardin's friends is mine so does mine were his..."
"Ohh"jawabku singkat. Nampaknya dia dua gelas whiskey yang baru ki habiskan sebentar tadi mula beraksi di dalam tubuhku.
'Honeymoon' ini sepatutnya mendatangkan benda-benda postif , bukan ? Walau bagaimanapun, kebanyakan pengalaman yang ku dapati daripada 'honeymoon' ini adalah 'alkohol'.
"Come with me"katanya kepadaku dengan lembut lalu menolongku turun daripada kerusi bar tersebut. Pada saat itu juga aku sedar Damian dan Rudy sudah pergi dari situ.
Aku memeluk lengan Harry dengan ketat sengaja untuk menunjukkan kepada gadis tersebut bahawa Harry adalah milik aku 'seorang'. Aku dapat merasakan gadis tersebut berasa janggal dan aku hanya mampu tersenyum kepada diri sendiri.
Kami melangkah naik ke tingkat dua bar tersebut dan duduk di meja yang sama sebelum ini. Nampaknya Rudy, Darren dan Damian sudah berada di situ sedang berborak tentang sesuatu. Aku mengambil tempat di sebelah Harry dan gadis tersebut sudah menghilangkan diri.
"Did you guys already ordered the drinks ?"Tanya Harry sebaik sahaja melabuhkan punggungnya pada sofa tersebut.
"Yeah we got you whiskey and Tessla some juice "kata Darren lalu menghembuskan asap 'vape'nya melalui mulutnya dan melalui kemudian hidungnya.uwuwuwuw
"I think I need to go to the toilet"kataku kepadanya lalu berdiri.
"It's over there...wait I'll call someone"kata Rudy lalu melambaikan tangannya memanggil seorang pelayan perempuan. "Tunjukkan jalan to the toilet to the lady "Rudy menunjuk ke arahku.
Damian***
Aku melihat Daisy pergi dari sini Dan kemudian menangkap pandangan Harry. Dia sedang memerhatiku. Nampaknya dia sedar Aku sedang memerhati Daisy dari tadi. Aku memberikannya reaksi kosong lalu mengalihkan perhatiannyaku kepada gadis yang baru sahaja menghantar minuman ke meja kami.
Rudy menuang Whsikey tersebut ke dalam gelas kami lalu meletakkan seketul ais ke dalam gelas kami masing-masing. Aku mencapai gelasku lalu meneguk minumanku.
"So when are you leaving ?"soal Darren kepada Harry sebelum menyedut 'vape'nya sekali lagi lalu meletakkan 'vape' tersebut ke atas meja.
"Sunday or Monday"jawab Harry selamba lalu meneguk minumannya juga.
"Ohh we still have beberapa hari to hang out together "soal Rudy.
"I don't know about that..."kali ini Harry mencapai botol whiskey tersebut lalu menuangkannya ke dalam gelasnya yang hampir kosong.
YOU ARE READING
Setiap Langkah
Teen FictionDaisy Tessla,nama panggilannya Tess atau Est, ialah seorang yang menawan dan bijak. Dia bercita-cita tinggi dan sangat teliti dalam semua perkara. Semua perkara yang dia lakukan sudah dirancang sehinggalah suatu hari,ayahnya sakit tenat dan dia dipa...