"Don't touch her ? Can't you hear me ?" ulang Hardin dengan dingin sekali. Dengan segera aku menjauhkan diriku daripada Harry dan Harry juga berbuat demikian.
Hardin melangkah mendekati ku dan menarik tanganku untuk berdiri di belakangnya. Harry hanya berdiri di tempatnya dan memandangku dengan rasa bersalah.
"What ? Don't look at her, look at me "kata Hardin dengan agak kasar kepada abangnya.
Harry mengetap rahangnya dan memandang Hardin tepat ke dalam matanya.
"Next time, no no no no from now on, don't ever touch my wife ever again. She's your sister-in-law " kata Hardin dengan keras dan kemudian dengan cepat melangkah pergi daripada situ.
Walaubagaimanapun, sebelum sempat meninggalkan tempat tersebut Harry bersuara. "Don't be so harsh, she's just hit her back to the counter. You should check on her "kata Harry dengan bimbang.
Hardin berhenti melangkah, jika bukan kerana kewujudan Daisy yang ada bersama mereka pada waktu tersebut, dia pasti sudah bergaduh teruk dengan abangnya. Melihat Harry semakin rapat dengan Daisy membuatkannya berasa kurang selesa tetapi dia sedar bahawa dialah puncanya mengapa mereka sering bersama sejak akhir-akhir ini, dialah yang sering meminta tolong Harry untuk mengambil atau menemaninya kadang-kadang. Entah apa yang ada di dalam kepalanya pada waktu dia membuat keputusan tersebut.
Hardin sebenarnya baru pulang daripada menjaga Beverly, setelah memastikan Beverly memakan ubatnya dan nyenyak tidur, dia pun terus memecut pulang ke rumah. Tetapi dia tidak sangka sebaik sahaja dia melangkah masuk, dia terus mendengar suara Harry dan Daisy di dapur dan sebaik sahaja dia melangkah ke dapur dia menjumpai Harry sedang menyentuh belakang isterinya dan juga lengannya. Dia terdiam untuk seketika melihat situasi tersebut tetapi selepas 2 saat, kemarahannya mula timbul.
Hardin menarik tangan Daisy dengan agak kasar, membawanya keluar. "Wait... my handbags ".
Hardin berhenti melangkah dan memandang wajah Daisy, Daisy terus berdiri dengan kaku. 'Dia marah sangat ka?' soal hatinya.
"Where ?"soal Hardin.
"On the sofa "
Hardin melepaskan tangannya dan masuk semula, setelah mengambil handbag Daisy, dia membuka pintu keretanya dan menyuruhnya masuk.
Aku hanya menurut kata-katanya, risau jika Hardin tiba-tiba bertambah marah. Aku duduk di kerusi sebelah pemandu, Hardin masih berdiri di luar dan kemudian menundukkan badannya dan melontarkan handbag ku ke belakang. Selepas itu, Hardin menutup pintu kereta tersebut dan masuk ke bahagian pemandu dan memandu dengan segera keluar daripada halaman rumah mummy. Setelah terasa seperti 1 jam tidak mengeluarkan apa-apa suara. Hardin menghentikan keretanya di sebuah tempat letak kereta.
Aku hanya mampu menelan air liurku dan menundukkan kepalaku sedikit. Hardin membuka tali pinggang keselamatannya walaubagaimanapun dia tidak mematikan kenderaan. Dia menyandarkan belakangnya pada tempat duduk tersebut dan kemudian menoleh ke arahku. Aku dapat merasakan pandangan tajamnya disebelah kananku, oleh itu aku berusaha mengumpulkan segala keberanian di dalam diriku dan memandang wajahnya.
"Are you okay? Let me see "katanya dengan tba-tiba.
"What are..."
Hardin menyentuh belakang ku dengan lembut dan meminta ku untuk tidak bersandar pada tempat duduk tersebut. Tanpa menanyaku, Hardin mengakat baju dan melihat belakangku. "Where is it ? Where did you got hurt?"
"Ohh, here. but its okay now. Its just a small accident don't worry"
"Here?"dia menekan pada tempat di mana aku terhantuk belakangku sebentar tadi.
YOU ARE READING
Setiap Langkah
Teen FictionDaisy Tessla,nama panggilannya Tess atau Est, ialah seorang yang menawan dan bijak. Dia bercita-cita tinggi dan sangat teliti dalam semua perkara. Semua perkara yang dia lakukan sudah dirancang sehinggalah suatu hari,ayahnya sakit tenat dan dia dipa...