Bab 16

15 3 0
                                    

"She just might come "junior cuba menenangkan keadaan.

"I dont like her...i hope that smart ass tidak datang "tambah Clair lagi. Aku tidak tahu mengapa Selena dan Clair memanggil Julia 'smart ass'(punggung bijak).

"Its already 0839...i think Julia wont come"kata Kio pula lalu meletakkan telefon bimbitnya ke atas meja kaca di depannya.

"I hope " kata Clair lagi.

"Chill guys...it just Julia "kata Harry sambil tersenyum kepada mereka.

"Yeah..it just Harry who can tolerate with her "kata Rave tanpa memandang kepada Harry. Dia masih menekan-nekan alat kawalan jauh televisyen tersebut.

"You can change it to netflix"kataku kepadanya.

"Ouh right ! I forgot that "kata Rave lalu mengenyitkan matanya kepadaku.

"Dont do that or you will be the earliest one who will leave this house after this " kata Jane kepadanya.

"No Harry takkan buat macam tu kalau Hardin baru aku percaya dia akan buat macam tu "kata Rain pula lalu semua orang ketawa.

"Hahh funny "kata Harry kepada mereka.

"So what do we do ?"tanya Kio.

"Karaoke "

"Junior love karaoke"

"You love it too Kio"

"Why dont we just talk and watch some movies tonight"

"smart Jane"

"of course Rave...im smarter than your brain "

"Why dont we just kahwinkan kamu dua ni "kata Kio.

"I agree "kata Kyle angkat tangan.

"Me too"tambah Junior.

Dan pada masa tersebut juga loceng kondo berbunyi. Semua orang terus berhenti bercakap dan saling memandang antara satu sama lain.

"I freaking hope that that was not Julia or I'll be so so annoyed "getus Clair perlahan tetapi masih dapat didengar oleh semua orang.

Loceng kondo berbunyi lagi.

"I'll go "kataku dengan selamba.

"Hi good evening... Pizza delivery... Are you Miss Jane ?"seorang lelaki yang ku rasa masih dalam lingkungan 30-an berdiri di hadapanku bersama tiga kotak pizza.

"Ouh yes she's my friend... Wait here I'll get the money " sebelum aku sempat berpaling ke belakang Harry menahanku.

"Ouh hi sir"katanya.

"Excuse me Harry...I'll get the money "kataku cuba pergi dari situ.

"Rain ! Give me your purse !"kata Harry kepadanya.

"Ooopss "aku dapat mendengar suara Rain. "Nice catch Harry "tambahnya lagi.

Harry menghulurkan duit kepadanya lalu mengambil pizza tersebut."Keep the change "kata Harry kepadanya lalu pergi dari situ.

"Thank you !"kataku kepada lelaki tersebut lalu melihatnya pergi dari situ sebelum aku membuat keputusan untuk menutup pintu.

"Mmmmhhh "kata Clair. Mulutnya penuh dengan pizza.

Harry kembali dari dapur bersama dengan satu dulang gelas yang telah aku sediakan di atas kaunter dapur.

Aku mengambil dua botol Coca-cola dari peti sejuk dan meletakkannya di atas meja. Sekarang meja tersebut penuh dengan pizza,botol air cola dan 4 botol kaca beer.

Setiap LangkahWhere stories live. Discover now