Bab 34

10 3 0
                                    

"I think I need to go home now "kepala ku mulai terasa pening.

"Okay... Let me hold you" Harry cuba membantu ku untuk berdiri tegak.

Aku menepis tangannya lembut."No thank you I will go on my own I need you "

Kali ini Aku dapat melihat Hardin dengan kabur, dia berdiri dari tempat duduknya. "Let me help you"

Hardin***

"Let me help you"kataku kepada Daisy. Aku dapat melihat perhatian semua orang sudah beralih ke arah kami.

"No !" Daisy kedengaran marah.

"Okay sister in law is completely drunk "usik Kio pula.

Daisy memandang ke arah Kio seolah-olah dia sedang menghakiminya lalu tersenyum sinis. Ya, Daisy sememangnya completely drunk.

"Babe come on "pujuk Harry kepadanya lagi.

Beverly menarik tangan ku lembut dan Aku kembali duduk di atas kerusi ku.

"No thank you "Daisy sekali lagi menepis tangan Harry lalu pergi dari situ.

Dia berjalan terhuyung-hayang lalu tersandung.

"Daisy !"

"Est !"

Jerit mereka serentak.

Aku melihat Damian, Harry, Jane, Clair dan Kio berlari ke arahnya. Yang lain hanya berdiri dari tempat duduk mereka, terhibur melihat keadaan Daisy.

Damian***

Aku terus melihat lutut Daisy yang sedikit tercedera. "Are you okay ?"

Daisy hanya menganggukkan kepalanya dan cuba berdiri. Jane dan Clair membantu menyokongnya.

"Let me" Harry memberikan tawaran.

"No "Daisy masih menolak Harry dan Aku tertanya-tanya mengapa Daisy bertindak sebegini. People said that someone will show their true colour when they were drunk dan aku tertanya-tanya.

Aku terus membantu Daisy apabila dia kelihatan seperti ingin jatuh semula ke tanah.

"Don't touch her !"kata Harry kepada ku dengan nada yang keras.

"It's okay let's go...please send me home"kata Daisy kepada ku dengan wajahnya yang separuh sedar.

"Daisy...babe that is Damian... I'm here "pujuk Harry kepadanya.

Daisy menolehkan kepalanya ke arah Harry tanpa memberikan reaksi dan kemudian terus melangkah. "Let's go Damian "

"Okay "kataku kepada Daisy.

"Let me go with you "Kali Clair pula menawarkan dirinya.

"No Clair let me...you are half drunk now "Jane menghalang Clair. Nampaknya semua orang bimbang akan Daisy ataupun mereka bimbang kerana dia akan pergi bersama ku.

Clair berhenti lalu menganggukkan kepalanya perlahan.

"Damian !"Daisy mendesak.

"Okay okay "

"I'll go with you "Harry masih berkeras.

"No, stop ! Anyone whose name was Harry or Hardin or Erick or Walter or anything... YOU CANNOT GO WITH ME " kata Daisy dengan serius, jari telunjuknya ditegakkan dan digerakkan ke kiri dan ke kanan dihadapan muka Harry menandakan 'tidak boleh'.

Aku dan Kio terus tergelak kecil melihat aksinya tersebut. She looks cute.

Harry hanya berdiri pegun di situ. Tidak mampu mengatakan apa-apa dan kami pun pergi dari situ.

Setiap LangkahWhere stories live. Discover now