Mama baru sahaja menelefon sebentar tadi untuk memberitahu bahawa dia dan papa tidak dapat melawat Aku dan Harry pada hari ini dan juga semalam,ya semalam dan hanya akan datang pada hari esok disebabkan mereka bercadang untuk tidur di sini pada bermula pada hari esok sahaja dan untuk masa beberapa hari yang akan datang.
"Uuuuu we look cute "kataku kepada Harry apabila terlihat refleksi kami berdua di dalam cermin yang berada dihadapan kami.
Harry tersenyum kepadaku. Aku meletakkan kubis yang berada di dalam tanganku ke dalam troli di sebelah ku lalu mengeluarkan telefon bimbitku untuk mengambil gambar.
"Cheese !"kataku kepada Harry sebelum menekan butang untuk mengambil gambar beberapa kali.
Aku memakai baju t-shirt berwarna hijau tua sama dengan Harry dan kami memakai topi berwarna hitam yang baru sahaja dibeli sebentar tadi.
"By the way are you gonna cook for tomorrow ? Don't you think we can order from the catering only ?"
"Ohh my gosh I forgot to order from the catering ! I planned to do a little cook only "
"It's okay I'll tell my secretary to call..."
"It's okay I can call them myself later and you can choose the menu "Aku memotong percakapannya.
"Okay suit yourself "
Aku menghadiahkannya senyuman "okay !"
"You like roasted chicken right ? I'll cook it tonight "
"No..."
"I thought you..."
"I like Honey Garlic chicken butter now... I change my mind "katanya kepadaku lalu mengelipkan matanya kepadaku lalu menolak troli yang mengandungi beberapa bahan yang diperlukan untuk memasak.
"Ohh okay...if that the case I should search the ingredients on google "
***
Aku telah mengambil cuti 'emergency leave ; personal problem' pagi ini disebabkan aku belum sempat menyediakan meja dan kerusi di halaman dan membersihkan banglo ini sedikit.
Setelah selesai membantu Harry menyusun beberapa buah meja dan kerusi di halaman dan mengemop di seluruh ruang tamu termasuk dapur yang terasa seperti satu minggu, Aku bergerak ke dapur dan mula mengeluarkan bahan-bahan untuk 'Honey Garlic Chicken' bla bla bla Harry. Aku telah cuba untuk memasak hidangan ini untuk makan malam semalam dan masakan 'Honey Garlic' ku berakhir dengan kurang manis dan sedikit terbakar. Tetapi Harry tetap memuji ku dan menghabiskan lebih daripada separuh masakan tersebut.
"When will the foods come ?"soal Harry dari belakang ku.
"Around 5p.m. "kataku kepadanya "we can start grilling the chicken around that time "
"Okay " Harry mengambil tempat disebelahku. "What are you doing ?"
"Standing ?"gurauku kepadanya.
"I saw that "
Aku tertawa "Try to cook your favourite chicken in case I get better "
"Ohh... So may I help you ?"
"Ermm...yes you may" dengan itu Harry membantu untuk mengeluarkan semua bahan yang diperlukan dan memotong saying ayam tersebut.
"This is the first time you helped me to cook "kataku kepadanya sebaik sahaja kuah ayam tersebut telah selesai dimasak.
Aku menuangkan kuah tersebut di atas daging yang telah dibakar di dalam oven tersebut.
"Mmmhh harumnya "
YOU ARE READING
Setiap Langkah
Teen FictionDaisy Tessla,nama panggilannya Tess atau Est, ialah seorang yang menawan dan bijak. Dia bercita-cita tinggi dan sangat teliti dalam semua perkara. Semua perkara yang dia lakukan sudah dirancang sehinggalah suatu hari,ayahnya sakit tenat dan dia dipa...