Daisy***
"Thank u...bye "kataku sambil menghadiahkan sebuah senyuman kepadanya lalu menutup pintu kerta.Dia sempat lagi mengenyitkan sebelah matanya kepadaku. Nampaknya, aku akan tersenyum kambing lah sepanjang hari ni.
"Ehemmm...senyum sorang-sorang nampak..."
Aku terus menoleh ke belakang. "Julie !"
Aku terus berlari ke arahnya lalu memeluknya. Dia membalas pelukanku dengan ketat. Sudah seminggu kami tidak bertemu antara satu sama yang lain.
Julie merupakan teman rapat teman baik teman suka dan dukaku. Dia juga merupakan rakan sekerjaku. Kami bekerja sebagai akauntan di syarikat yang sama. Kami sangat bertuah kerana dapat berjumpa di sini. Dia merupakan rakan satu universitiku tahun lepas. Kami langsung tak sangka yang kami akan berjumpa di sini. Sudah setahun kami berkerja di sini.
"Sorry Est tak dapat hadir di majlis perkahwinan awak hari tu..."katanya dengan nada sedih.
"Takpa... Awak kena urus adik awak yang nak masuk U tu kan..lagipun aku yang lambat bagitahu tarikh..sepatutnya aku bagi sebulan sebelum wedding tu "kataku kepadanya lalu meleraikan pelukan kami berdua untuk melihat wajahnya.
"Its okay... "katanya.
Julie memegang lenganku ala-ala pasangan pengantin lalu menanyakan seribu soalan dalam 1 minit. Kami berjalan ke ofis bersama-sama.
"Banyak tak kerja semasa aku tak ada ni ?"tanyaku kepadanya apabila aku sampai di tempatku. Julie mengambil tempat disebelahku kerana mejanya berada disebelah kananku. Tak hairanlah kalau kami selalu bersembang dalam ofis ni. Ada saja cerita nak kongsi.
"Not really. Macam biasa je "katanya.
***
"Thanks Lie ! Bye "kataku kepada Julie lalu menutup pintu keretanya.
Aku menekan masuk ke dalam lif dan menekan butang 16.Setelah tiba ditingkat 16 aku berjalan menuju ke kondo Harry, yang kini dikira kondo kami berdua.Sebaik sahaja aku melangkah ke dalam kondo,aku terus masuk ke dalam bilik dan mencapai tuala mandiku.Sekarang sudah dekat pukul 6 petang.Aku membuat keputusan untuk mandi terlebih dahulu. Memandangkan Harry ada mesyuarat hari ini dan memberitahuku bahawa dia akan lewat sikit untuk mengambilku dari tempat kerja,Aku sudah menelefon Harry sebentar tadi untuk memberitahunya bahawa aku akan tumpang Julie balik dan dia setuju.
Sebenarnya aku belum keluarkan semua barangku dariada luggage lagi.Luggage Harry nampaknya langsung belum dibuka kerana setelah lauggage tersebut diangkat ke dalam bilik ini semalam,luggage tersebut masih lagi berdiri tegak disebelah almari pakaian ini.
Aku mengeliat melonggarkan otot-otot badan ku.Akhirnya aku boleh rehat.Aku mengeringkan rambutku menggunakan tuala dan duduk di atas katil.Katil ini sangat besar.Katil ini pasti bersaiz King atau Queen, tapi aku rasa mungkin Queen.Setelah aku rasa seperti hampir dua dekad(dua minit) aku membahaskan saiz katil ini seorang diri. Aku berdiri dan mencapai beg kain ku.Aku mengambil pakaian dalamku dan memakainya.Di sini aku sedar,aku adalah gadis muda yang boleh menjadi orang tua dalam sekelip mata. Aku tak ada tshirt dan jogger atau apa-apa yang sesuai digunakan untuk malam ni. Alamak!
Oh ya! Baju yang aku pinjam semalam dan tadaaa~~ aku tidak cuci pakaian pun tadi pagi sebab tak sempat. Well done Daisy ! Well done ! Macam mana ni ? Sepatutnya hari ni aku dan Harry ambil semua barang yang masih tinggal di rumah mummy. Aku mengambil telefon bimbitku dan melihat jam. Sekarang baru pukul 6 lebih. Agaknya lama lagi tak Harry balik ? Setelah berfikir selama beberapa minit aku mebuat keputusan untuk mengambil baju Harry. Kalau dia tak suka aku pinjam pakaiannya nanti,aku akan belikan pakaian yang baru untuknya. Jangan risau Harry,aku pasti gantikan kau baju baru.Jangan risau Daisy.
YOU ARE READING
Setiap Langkah
Teen FictionDaisy Tessla,nama panggilannya Tess atau Est, ialah seorang yang menawan dan bijak. Dia bercita-cita tinggi dan sangat teliti dalam semua perkara. Semua perkara yang dia lakukan sudah dirancang sehinggalah suatu hari,ayahnya sakit tenat dan dia dipa...