Bab 45

3 1 0
                                    

"Daisy ?" suara yang penuh dengan kebimbangan dapat ku dengari namun aku tidak pasti suara tersebut milik siapa.

Mataku terasa sangat berat namun aku tetap melawan rasa berat yang sedang ku rasakan.

"Oh my... Baby "dan dengan itu sebuah tubuh terus memelukku erat menyebabkan ku sukar untuk bernafas.

"Hardin, you suffocate her " aku cuba melihat ke arah suara garau tersebut dating, rupa paras yang yang memberikan aura penuh tanda tanya dan bahaya masih terpapar pada wajahnya meskipun keadaanya Nampak sedikit tidak terurus. Raambutnya nampak seperti tidak disikat dan wajahnya kelihatan kering.

"How are you feeling now?" soal manusia yang berada di hadapan ku sebaik sahaja melepaskan ku daripada pelukkannya dan aku mendapati bahawa manusia tersebut merupakan suamiku sendiri, Hardin.

Aku menelan air liurku perlahan sambil menganggukkan kepalaku, "Water " ucapku perlahan.

Dengan segera Hardin menghulurkan secawan gelas penuh dengan air kosong kepadaku, Hardin membantuku memegang gelas tersebut.

"My head does not feel so good " getusku kepadanya.

Hardin terus menyentuh kepalaku dan cuba mengurutnya perlahan, "Where ? Here "

Aku tersenyum lalu mengangguk perlahan.

"Why are you smiling, did you find it funny. You look like monkey now " Hardin dengan ayat-ayatnya yang menyakitkan hati tidak pernah berpisah.

"I can not help to smile when I saw my husband face also look like a baboon too " kataku sambil memandang tepat ke dalam matanya dengan muka masam dan setelah itu aku mendengar Damian tertawa kecil.

Hardin menoleh ke arahnya dengan serius dan kemudian kembali memandang ke arahku, tanpa angin tanpa ribut dengan tiba-tiba satu kucupan singgah dibibirku dan keadaan bilik terus berubah menjadi sunyi dan sepi. Rasa janggal mula menyapa suasana disekeliling.

Aku membuat keputusan untuk bertindak memandangkan tiada seorang pun kelihatannya berniat untuk bertindak setelah kejadian itu, "What ? You decided to kiss this monkey now ?" soalku separuh bergurau.

"Yes, this stupid monkey " balas Hardin serius dan itu cukup untuk membuatkan ku terkaku sebentar. Sisi serius dan marah Hardin adalah satu sisi yang jarang muncul dan jarang ku lihat. Kali terakhir aku melihat sisi ini adalah ketika berada bersama Harry di rumah mummy hari tu dan sekarang kembali lagi secara tiba-tiba.

Hardin meletakkan gelas minuman tersebut dimeja sebelah katilku dan pada masa tersebut barulah aku sedar bahawa aku berada di hospital. Hardin memelukku ke dalam pelukkannya dan kemudian melepaskanku, "Why did you go home alone last night ?"

Aku terus membulatkan mataku terkejut mendengar soalan yang tidak ku jangka keluar daripada mulutnya.

"Why did you not tell me or anyone else or..." Hardin terdiam seketika sebelum menyambung "And why did you drink so much ?"

Aku terus mendiamkan diri dan menoleh ke arah Damian seketika dan kembali memandang ke dalam mata Hardin semula. Hardin melihat ke arah aku melihat dan kemudian kembali menyoalku semula, "Why ? He asked you to drink ?"

Dengan serta-merta kau menggelengkan kepalaku laju.

"So?"

"I... It's nothing. I just wanted to..."

"What ? "

"Erm, I just wanted to try it again, a little...I... guess and luckily I met Damian ta-daaa, see ? Nothing bad happened right so..."aku cuba kedengaran ceria dan baik-baik sahaja tetapi Hardin memotong percakapanku.

Setiap LangkahWhere stories live. Discover now