"What happened ?" soalku bimbang.
"I... I don't know... I'll call her house maid first "
Tidak lama kemudian, panggilan tersebut dijawab. Hardin mengerutkan keningnya dan mengakhiri panggilan tersebut selepas beberapa saat.
"What happened ?"soalku sekali lagi.
"Beverly told the house maids to take a leave for a few days until she call them back. "
"So no one is at home ? Where are her parents ? I thought she living in the same house with her parents "
"Her parents always go overseas for a business trip since there is no one else can handle it "jawab Hardin dengan wajah risaunya.
Hardin duduk terpaku di hadapanku. Aku tahu bahawa dia ingin memastikan keadaan Beverly baik sekarang memandangkan dia nampaknya masih sangat menyayangi Beverly. Aku tahu Aku tidak boleh tamak.
"We should go and see her now "cadangku kepadanya.
Hardin terus menoleh ke arahku seolah-olah tidak percaya dengan apa yang dia telah dengar sebentar tadi. Aku menghadiahkan senyumanku kepadanya lalu menarik lengannya lembut.
"Jom, we need to hurry "ajakku kepadanya apabila dia masih kaku di tempatnya.
"Are you sure ?"tanyanya untuk mendapatkan kepastian.
"Of course, since she was your bestfriend so she is my bestfriend too and now she might be in trouble so we need to check on her "kataku kepadanya panjang lebar.
Perjalanan ke rumah Beverly hanya mengambil masa kurang daripada 20 minit kerana Hardin memandu dengan sangat laju. Sepanjang perjalanan, kami langsung tidak bersuara memandang Hardin sangat fokus dengan pemanduannya.
Hardin meletakkan keretanya di depan pintu pagar utama rumah Beverly. Dia membuka pintu disebelah pagar rumah tersebut dan memasuki halaman rumah Beverly. Nampaknya Hardin tahu bahawa pintu tersebut memang tidak dikunci memandangkan dia membuka pintu tersebut dengan selamba. Aku hanya mengikut langkahnya dari belakang dengan senyap.
Hardin menekan loceng rumah Beverly dan kemudian cuba menekan tuas pemegang pintu tersebut namun pintu tersebut terkunci. Hardin mengetuk pintu tersebut dan memanggil nama Beverly.
"I will cek di sebelah sini "kataku kepadanya lalu separuh berlari ke bahagian pintu slide di sebelah sini.
Lampu di ruang tamu tersebut masih bercahaya, aku mengetup cermin pintu tersebut lalu memanggil nama Beverly. Tidak lama kemudian, Aku dapat melihat bayang-bayang berjalan menuju ke arahku. Aku tidak dapat melihat dengan begitu jelas kerana terhalang oleh langsir di hadapan ku.
"Hardin... "Aku dapat mendengar suara Beverly disebelah. Oleh itu, Aku pun kembali dengan Hardin.
"What happen ? Are you okay ?"soal Hardin bimbang.
"Ohh don't worry I just fell on the floor, my back hurt a lot "sungutnya kepada Hardin.
"Do you want to go to the hospital ?"tang Hardin lagi.
Aku berdiri tidak jauh di belakang Hardin, memerhati mereka berdua.
"No, I think I'm okay "
"You should go to the hospital... At least " Hardin masih bertekad.
"It's okay don't worry "kata Beverly lagi dan Hardin terus memandang ke arahnya tanpa mengatakan apa-apa.
"If you still insists, why don't you accompany me tonight ?"cadang Beverly.
"Hi "sapa ku serta-merta kepadanya. Dia pasti tidak sedar akan kehadiran ku di sini kerana dia memandang ku dengan wajah terkejutnya.
Beverly menghadiahkan ku senyuman janggalnya. "Hi Daisy, I didn't know you here "
YOU ARE READING
Setiap Langkah
Teen FictionDaisy Tessla,nama panggilannya Tess atau Est, ialah seorang yang menawan dan bijak. Dia bercita-cita tinggi dan sangat teliti dalam semua perkara. Semua perkara yang dia lakukan sudah dirancang sehinggalah suatu hari,ayahnya sakit tenat dan dia dipa...