[29]

346 33 0
                                    

Hari Sukan Kelab BA

"Good luck (Sticker good luck)" - Love <3

Kim tersenyum sendiri membaca mesej dari Hani. Untuk Hari Sukan Kelab ni dia join team bola mewakili Tahun 3.

"Mesej dari Hani?" tegur Firhad. Dia sedang membuat regangan di sebelah Kim. Dia turut serta join team bola tahun 3. Kim mengangguk kemudian menyimpan telefonnya kembali di beg dan menjeling ke arah kanopi di mana Hani sedang membancuh air. Sesekali dia nampak Hani ketawa sarkastik sambil buat eye rolled. Mesti ada antara AJK buat air yang buat lawak hambar. Melihat Hani buat Kim geleng kepala.

"Kau memang head over heels kan dengan Hani." kata Fir perlahan namun jelas di telinga Kim.

"Haah. Aku tak nampak orang lain dah." Kim kemudian melangkah pergi mendapatkan Afif yang tak habis lagi cuba flirting dengan junior perempuan tahun 2.

Mendengar jawapan Kim buat Fir mengeluh berat.

"Ni dah semester baru. Jangan lupa janji kau." kata-kata Dato Hanif beberapa hari lepas kembali bermain di kepalanya.

Ah aku tak nak main kotor tapi kalau aku tak dapat Hani, tak ada orang pun boleh.

+++

PRIITT!

Wisel dibunyikan menandakan rehat. Kim berjalan ke bangku untuk minum air bila dia nampak Hani sudah terduduk di tanah dan ada seorang lelaki sedang mendekati Hani.

Hani jatuh ke? Kim berjalan menuju ke arah Hani yang berada di hujung padang. Sedang dia mendekati langkahnya mati bila dia melihat Hani sedang memegang tangan lelaki itu.

Apa yang dia buat tu?

+++

"Nama kau...memang betul-betul Saufi?" soal Hani. Matanya melihat junior itu berkelip. Pegangannya masih tidak dilepaskan.

"Haah. Nama saya Saufi."

Pengakuan Saufi membuatkan Hani terkejut dan pegangannya dileraikan.

"Oi oi kau buat apa kat sini? Game dah nak start." Panggilan Firhad menyedarkan Hani.

"Sorry abang. Tapi kak okay tak ni? Kalau tak okay saya panggil medic." Saufi melihat Hani. Hani mengangguk.

"Pergilah sambung game. Nanti teammates cari." Kata Hani. Saufi mengangguk kemudian dia kembali ke padang. Firhad mendekati Hani.

"Apa yang jadi tadi?" soal Firhad.

"Oh tadi dia sepak bola then terkena aku. Tu je." Kata Hani sambil menyeluk tangannya ke dalam poket seluarnya.

"Kau serious okay? Kau jatuh kan tadi?" Firhad tidak puas hati.

"Aku okay je. Now go! Game dah nak start."

"Hmm yelah. Tapi lepas aku hantar air ni." Firhad membawa air masak ke kanopi.

Hani memandang kearah Saufi yang sedang bermain di padang dengan pandangan sayu. Segala perasaan yang cuba dikuburkan kembali hidup sebaik melihat 'Saufi' yang seperti hidup semula.

Ya Allah, aku memang berdoa untuk aku jumpa dia lagi tapi pertemuan ini terasa begitu kejam. Macam mana pelanduk dua serupa boleh jadi sebegini serupa...

+++

Ain mencari Hani di dalam kanopi namun tiada dan sebaik dia keluar, dia nampak Hani sedang berdiri tegak sambil memandang ke arah padang.

Aih orang sibuk cari dia, boleh dia termenung tengok orang main bola kat situ. Ain mendekati Hani.

"Oi berangan!" cuit Ain. Hani terkejut.

Dear Hani ✅Where stories live. Discover now