[38]

361 42 4
                                    

Dewan Kuliah

Kim duduk melihat Hani yang sedang berbincang sesuatu dengan seorang coursemate lelaki sebaik mereka berdua selesai berjumpa lecturer. Kelas untuk hari itu dah habis jadi mereka semua dah boleh balik. Cumanya sekarang ni Hani masih khusyuk berbincang dengan pelajar lelaki itu dan dia jujurnya tak suka melihat itu.

Kim akhirnya bangun dan mendekati mereka berdua.

"Oh Kim. Korang berdua dah nak gerak ke?" soal pelajar lelaki itu sebaik Kim berdiri di sebelah Hani.

"Haah." "Tak" serentak Hani dan Kim menjawab namun jawapan mereka tidak sama. Kim memandang Hani.

"Kita boleh continue. Kim, awak balik dulu lah. Saya still ada benda nak bindang dengan Naim." kata Hani. Kim memandang Hani tak puas hati dan dia memandang Naim.

"Ehh tak apa. Korang keluarlah dulu. Hani, nanti aku contact kau semula. Bye." Kata Naim kemudian laju dia pergi tanpa sempat Hani berkata. Hani memandang Kim.

"You give him the look right?" soal Hani.

"What look?" soal Kim inncocent.

"Look that tell him him to go away." Kata Hani kemudian dia mengemas begnya.

"Well... can't help it. Stay here dan menjawab soalan dia tak ada dallam plan kita." Kata Kim sambil menyeluk tangan ke dalam poket seluarnya.

"Oh yeah? So what is our plan?" soal Hani. Kim senyum.

"Dating. Saya ada jumpa satu dessert cafe ni and the review is good. Jom kita pergi sana dan lepas tu kita pergi movie..."

"Stop." Hani mencelah dan mematikan kata-kata Kim.

"Kenapa? Awak tak nak pergi sana?" soal Kim. Hani mengeluh.

"That's not the problem here Kim. Awak tahu tak sekarang ni minggu terakhir semester then next week is study week? Kita ada upcoming final and you still think about going out?" Hani menyoal rancangan Kim yang dirasakan tidak masuk akal.

"Tapi kita dah lama tak keluar sama. I miss you Hani." kata Kim sambil memandang Hani sayu. Wajah Hani masih dengan ekspresi dinginnya.

"Deal with that yourself tapi yang pasti, I'm not going out. I still have a lot to cover." Hani kemudian berjalan meninggalkan Kim sendirian di dewan kuliah.

This is getting annoying. Keluh Kim.

+++

Rumah Sewa Hani

Hani study di ruang tamu sehingga lewat malam. Study week sudah bermula dan dia memang banyak menghabiskan masanya di library dan di rumah hanya untuk belajar.

"Aku tengok kau banyak masa kat rumah je Hani. Tak study dengan Kim ke?" soal Ain. Dia pun masih belum tidur tapi sebab tengok drama.

Mendengar soalan Ain, Hani diam seketika. Sejujurnya dia yang menolak untuk berjumpa dengan Kim atas bermacam alasan. Dan dia pun tak tahu kenapa. Mesej dari Kim pun dia balas pendek.

"Tak. Kim banyak kerja kat ofis." Jawab Hani sedangkan dia tahu yang Kim tak masuk office sampai final exam habis.

"Ohh aku ingat korang gaduh lagi." kata-kata Ain dibalas dengan senyuman nipis dari Hani.

I don't know what to feel right now. Jom focus study dulu Hani. Hal lain kita fikir nanti. Desis Hani kemudian dia menyambung belajar.

+++

Bungalow Dato' Mustapha

Kim berbaring di katil sebaik dia habis study beberapa chapter. Dia melihat telefonnya. Mesejnya yang bertanya sama ada Hani sudah makan tengah hari atau belum masih belum dibalas malah masih belum dibaca pun.

Dear Hani ✅Where stories live. Discover now