Key Company Public Corporate Briefing
Backstage
Kim ulang baca script untuk corporate briefing nanti.
"In the next 5 years, Key Company will keep going forward..." mata Kim focus pada script di tangannya sehingga kehadiran Firhad di ruang menunggu tidak disedarinya. Firhad memandang Kim yang sedang mundar mandir.
"Kau yakin kau still nak teruskan present nanti?" soal Firhad. Dia sudah duduk di sofa di dalam ruang menunggu itu.
"Kalau bukan aku siapa lagi." Kim kemaskan rambutnya yang sudah disisir dan membetulkan tali lehernya.
"Briefing ini akan go live kat company Facebook page. Sesiapa sahaja boleh tengok live tu." tambah Firhad lagi.
"So? Any problem?" Kim kini mencapai kot dan menyarung kot di badannya.
"Identiti yang selama ni kau sorok, semua orang boleh tahu." Kata Firhad.
"Biarlah diorang tahu. Nothing will change anyway." Jawab Kim tanpa nada.
"Even kalau Hani tahu?" soalan Firhad mematikan gerakan Kim seketika kemudian dia kembali mengemaskan kotnya.
"Hani? Dia tak akan tahu. Lagipun macamlah dia kisah tentang aku. Aku pun tak tahu apa yang di ambil tahu dalam hidup dia. Dia hanya tahu diri dia je." Kata Kim penuh sarkastik.
"Kau dah kenapa? Gaduh dengan Hani?" Firhad memandang Kim pelik. Pertama kali dia tengok Kim jadi emosi begini bila topic Hani dibangkitkan.
"Gaduh? Aku kan ada girlfriend yang memahami. Tak ada reason untuk kami gaduh." Kata-kata Kim buat Firhad ketawa.
"What a funny couple. Well nampaknya kau dah bersedia untuk reveal identiti kau dan lepaskan Hani. A good news for me." Firhad dan Kim bertentang mata. Kim senyum sinis.
"Bila masa aku kata aku akan give Hani up? Aku dah cakapkan, I will have both, my identity dan Hani." Kim berkata tegas. Firhad ketawa.
"Okay. Kita tengok sejauh mana kau boleh pegang dua-dua tu sekali sebab kau lebih tahu yang perkara tu mustahil. Don't be too greedy Kim." Firhad menepuk bahu Kim dan keluar dari ruang menunggu.
+++
Dewan Auditorium
Firhad duduk di tempat yang disediakan dan sebaik dia nampak Kim memulakan corporate briefing, terus dia mendail nombor Hani. Dia yakin Hani melihat apa yang dia lihat sekarang memandangkan Hani menyepi tanpa respon di hujung talian.
"Welcome to Kim's world. Apa yang kau tengah tengok sekarang, inilah dunia sebenar Kim. Dia tak hidup di dunia yang sama dengan kita Hani. He's on different level." kata Firhad. Dia sudah tersenyum sinis.
Kim, sekarang tell me macam mana kau akan selamatkan identity dan hubungan kau. A human cannot be too greedy. Aku kena ingatkan kau tentang itu.
Firhad menanti jawapan Hani.
"So?" jawapan pendek Hani buat Firhad terkejut.
"Kau tak terkejut? Kim yang kau kenal bukan Kim yang sebenar." Firhad cuba memancing reaksi sebenar Hani. Dia yakin Hani terkejut tapi pura-pura tenang.
"Tak, sebab aku dah tahu." Jawab Hani senada.
"Wah ni bukan reaksi yang aku expect dari kau tapi macam mana kau tahu? Kim ada bagitahu kau?" Firhad menyoal Hani dan matanya masih terpaku pada Kim.
"Nope. Just like how aku never share about my family pada Kim, macam tu juga Kim dengan aku. Dia tak pernah share anything dengan aku dan aku pun tak akan tanya. A win-win situation. Tapi aku tak buta dan tak bodoh. Aku tahu dia bukan orang biasa-biasa cuma I choose to ignore." Mendengar jawapan Hani buat Firhad faham kenapa Kim berkata begitu tadi. Firhad ketawa sendiri.
YOU ARE READING
Dear Hani ✅
RomanceThe story before "My Crazy Boss"; the day when Kim meets Julia Hani ▼ ||Maybe it's destiny after all. Between me and you.|| Kim dan Julia Hani; the end game yang kita semua tahu. The most chill couple dalam My Crazy Boss. Kim pula menjadi penasiha...