Bungalow Dato Mustapha
Kim bersiap untuk ke tempat yang diberitahu Firhad. Kata Firhad dia ada suprise untuk Kim dan dia teruja ingin tahu. Kim siap mengenakan t-shirt polo putih bersama jeans hitam. Rambutnya yang sudah agak panjang diikatnya gaya man bun.
Dia mencapai telefonnya dan dia melihat Firhad ada tag dirinya di satu story di Instagram. Kim membuka Instagram dan dia melihat story yang ditag oleh Firhad.
Story itu adalah gambar selfie Firhad dan ada bayang wanita di dalam gambar tu. Firhad upload story itu dengan caption: "Kim I've got suprise for you. Come here faster~"
Nak tunjuk girlfriend baru lah tu. Kim menggeleng dan dia membuka WhatsApp. Dia mencari chat Hani dan dia lihat mesejnya masih belum dibaca oleh Hani.
Ada kerja kot dekat kedai. Kim kemudian turun ke bawah dan memandu ke tempat yang diberitahu.
+++
Baseball Site
Kim memarkir keretanya dan mencari bayang Firhad di antara manusia yang turut juga bermain baseball di situ. Kim berjalan mencari kelibat Firhad. Dia akhirnya nampak Firhad sedang berdiri di tepi sambil melihat ke arah seorang wanita yang sedang menanti untuk membuat pukulan.
Look at that loving eyes. Sayang betul dia dengan girlfriend baru ni. I wonder who she is. desis Kim sambil dia berjalan mendekati Firhad dan wanita itu. Semakin dia menghampiri, entah kenapa semakin dia rasa sangat familiar dengan wanita itu.
"Who's a clown here? Firhad~ Boo Firhad boo..." Kim berhenti saat dia mendengar suara yang sangat dikenalinya. Dia melihat Hani dan Firhad yang nampak sangat mesra. Kim dah memanas. Kini Hani dan Firhad mula berkejaran pula.
"JULIA HANI!" Lantang Kim memanggil nama Hani. Dia memandang Hani marah namun Hani melemparkan senyuman lebar siap melambai lagi kearahnya.
"Kim!!!!!" panggil Hani dan berjalan menuju ke arah Kim.
"Bila awak sampai? Macam mana awak tahu kami kat sini?" soal Hani.
"Aku yang bagitahu." jawab Firhad selamba. Dia dan Kim beradu pandangan.
Jadi ini permainan kau ya Fir... desis Kim. Dia kemudian memandang Hani bersama senyuman.
"I miss you so much sebab tu I terus datang sini lepas habis kerja." Kata Kim masih bersama senyuman.
"Aih janganlah cakap macam tu." kata Hani. Mukanya bertukar merah.
"Oh by the way, tadi aku dengan Hani dah plan nak ke cafe lepas ni. Kau nak ikut ke?" soal Firhad.
"Mestilah dia ikut. Tak akanlah dari jauh dia datang jumpa aku lepas tu nak terus balik. Kan?" kata Hani sambil memandang Kim. Kim mengangguk setuju.
"Lagipun dah lama aku tak ke cafe." Kata Kim. Mendengar kata-kata Kim, Hani laju menepuk lengan Kim.
"Awak biar betul? Sebelum cuti sem hari tu kan kita ada pergi cafe yang baru buka kat bandar tu. Tak ingatlah tu." kata Hani.
"Eh iya ke? Aih bila lama tak jumpa awak ni masa macam I have lose sense of time." kata-kata Kim buat Hani tersipu. Firhad buat rolled eye.
"Okay enough public display affection depan aku. Sekarang ni nak pergi atau tak? Kalau tak, aku nak balik." kata Firhad.
"Baliklah. Aku nak pergi dating dengan Kim." Kata Hani.
"Wah. Ni lah perempuan. Ada boyfriend terus lupa kawan." Kata Firhad sambil dia memandang Hani.
"Hey aku dah teman kau pergi main baseball kira okay lah tu. Dah-dah pergi balik. Kami nak dating." Hani melambai kemudian dia berjalan kearah kereta Kim.
YOU ARE READING
Dear Hani ✅
RomanceThe story before "My Crazy Boss"; the day when Kim meets Julia Hani ▼ ||Maybe it's destiny after all. Between me and you.|| Kim dan Julia Hani; the end game yang kita semua tahu. The most chill couple dalam My Crazy Boss. Kim pula menjadi penasiha...