[47]

491 45 2
                                    

"Oh I'm sorry. I forgot to introduce myself. I'm Damia. Anak Dato' Rashid, Mr Kim fiancée."

Hani melihat Damia dari atas kebawah.

She smells like trouble. Fikir Hani.

But I'm gonna mess with her nevertheless. Hani dah senyum sinis. Dia kemudian memandang Damia bersama satu evil smile.

"Oh so you're Damia. Well I'm Julia Hani, anak Datuk Rahim, Mr Kim secret wife." Hani berkata selamba bersama satu senyuman bangga. Kim dan Damia dua-dua terkejut dan memandang Hani.

"Now can you please excuse us because we have another important thing to do then talking with some random woman here." Hani kemudian berjalan melepasi Damia dan terus ke kereta Kim.

Damia memandang Kim. Wajahnya penuh persoalan. Kim senyum.

"You heard her. See you later." Kata Kim kemudian dia turut berjalan ke kereta.

Damia berdiri di situ, terkedu dengan apa yang dia lihat. Kereta Kim lalu di sebelahnya dan dia memandang Hani.

Mata mereka bertembung dan Hani menjelirkan lidahnya kearah Damia. Damia dah hangin satu badan.

"GILA PUNYA PEREMPUAN!"

+++

Coffee Shop

Firhad menghirup Espresso sambil menunggu seseorang di coffee shop. Pintu cafe terbuka dan dia nampak Damia melangkah masuk. Dia melambai ke arah Damia. Damia berjalan ke arah mejanya.

"Who is this 'Hani' girl tho? She's a nutjob." Kata Damia sebaik dia duduk di hadapan Firhad. Firhad ketawa sebaik dia mendengar kata-kata Damia tentang Hani.

Sebenarnya dia yang bagitahu keberadaan Kim masa Damia menelefonnya, bertanya tentang Kim.

"I know right? But that's what makes I love her more." akui Firhad. Damia memandang Firhad dengan pandangan judging.

"Sejak bila your taste in woman has downgrade, Fir? She's nothing but a lunatic. Kim tak sepatutnya associate diri dia dengan perempuan macam tu." omel Damia. Firhad hanya diam, menghirup kopinya.

Kalaulah kau tahu, Kim is the one yang gila bayang dengan Hani, you will definitely crying to your dad right now... desis Firhad.

+++

Rumah Hani

"HAHAHAHAHAHA." Tawa Ain dan Hani memenuhi ruang tamu. Encik Rahim, Puan Hajar dan Fakhri keluar untuk membeli barang dapur. Jadi rumah itu, mereka yang punya.

"Kau seriously cakap macam tu? Habis tu apa respon Kim?" soal Ain saat Hani menceritakan apa yang berlaku di balai polis tadi siang terutama part yang dia mengaku dirinya adalah 'secret wife' kepada Kim.

"Dia tak kata apa-apa. Not denying or agreeing. Dia ikut flow je. Tapi that Damia girl tu seriously dumbfounded. Terkejut betul dia." Hani ketawa.

"Apa? Dia expect aku akan lari nangis-nangis bila dia mengaku macam tu? Huh silap oranglah. Tulah kata lagi aku 'some random woman'." bebel Hani.

"Tapi betullah kan kau just 'some random woman' pada Kim? You guys not in any relationship." Kata Ain dan Hani menghadiahkan pandangan tajam pada Ain.

"Then, Kim tak ada explain apa-apa ke tentang Damia? I mean, that girl mengaku yang dia tunang Kim." tambah Ain. Hani diam seketika.

"Erm well, dia tak deny yang Damia tu tunang dia. Cuma dia cakap yang actually both family Damia and family dia memang nak jodohkan mereka berdua since diorang kecil lagi but he never take it serious. So he said that I don't need to worry about that." cerita Hani.

Dear Hani ✅Where stories live. Discover now