Perpustakaan
"Jadi untuk yang part ni, kau buat macam ni. Dengan cara ni, kau punya argument akan nampak lebih meyakinkan." Hani membuat keterangan kepada Saiful. Saiful mengangguk sambil mencatit di buku notanya. Sesekali dia menjeling ke arah Kim yang sedang memandangnya tajam.
Mamat ni dah kenapa? desis Saiful.
"Oh dah satu jam rupanya. Kau nak rest ke Saiful? Lagi setengah jam then kita boleh balik." kata Hani.
"Aku nak gi tandas sekejap then kita sambung." Kata Saiful.
"Okay." Jawab Hani kemudian Saiful bangun, meninggalkan Kim dan Hani di meja.
Hani menulis sesuatu di bukunya dan Kim memandang Hani.
"Kenapa awak pandang saya macam tu? Am I so pretty today?" soal Hani sambil dia masih focus menulis di bukunya. Tadi pagi dia dan Saiful terus ke library sebaik kelas elektif mereka tamat. Ada benda yang Saiful minta dia ajarkan jadi dia bagitahu Kim dan Kim pun turut datang ke library.
"Haah. Why are you extra beautiful today sedangkan you know that you will be teaching him here? You never dress up when we go to date." Omel Kim. Mendengar kata-kata Kim, Hani ketawa.
"Jealous?" soal Hani. Dia memandang Kim tepat.
"Of course. Especially lately ada yang kata you looks brighter and friendlier so ada yang pasang niat nak try awak. Tell me how saya nak bertenang bila saya dengar ada yang nak try my girl?" kata-kata Kim yang selamba itu buat Hani menutup mulutnya dengan tangan, menghalang dirinya daripada tersenyum macam kerang busuk sebaik perkataan 'my girl' keluar dari mulut Kim.
"Wah I almost looking like an idiot when you said 'my girl' just now." Kata Hani.
"Am I wrong tho?" kata Kim sambil mengangkat keningnya. Hani laju menyiku Kim dan mereka berdua ketawa.
Aku yakin ada something antara mereka berdua ni. desis Saiful yang kebetulan menyaksikan kemesraan mereka berdua. Saiful kembali ke meja dan Hani kembali ke mod normal. Kim terus memandang Saiful tajam.
"Hani, boleh tak kau tolong suruh boyfriend kau untuk stop tengok aku macam tu. Tolong bagitahu dia yang aku tak ingin pun jadi orang ketiga dalam hubungan korang and I already ada girlfriend." Kata Saiful sambil dia menaip assignmentnya di laptop. Hani memandang Saiful dengan wajah tidak percaya.
"Why not? Kenapa kau tak nak jadi orang ketiga? Am I not your type?" soal Hani seolah-olah Kim tidak berada di situ. Membulat mata Kim memandang Hani.
Saiful memandang Hani dan mengangguk.
"Haah. Kau bukan type aku." kemudian Saiful memandang Kim.
"So Mr Boyfriend, stop tengok aku macam tu. My girlfriend is much prettier than yours. So kau jangan risau." Kata Saiful selamba.
"Kau! Hani yang paling cantik okay. How dare you compare her dengan orang lain." Kim membalas kata-kata Saiful.
"Dah dah. Stop. Baik kita sambung dan habiskan mana yang perlu sebab we all kat sini ada plan lain selepas ni. Okay tuan-tuan semua?" Hani memandang Saiful dan Kim silih berganti.
"Dia yang mula dulu." kata Saiful. Kim buat muka tak puas hati. Hani menyiku Kim dan dia meyambung mengajar Saiful.
+++
Panggung Wayang
Hani dan Kim berdiri sambil melihat movie apa yang sedang tayang untuk hari itu. Sebaik selesai di library, mereka terus ke sini.
"Ada movie yang menarik ke?" soal Kim.
"Macam tak ada je." Jawab Hani.
"Oh! Kim! Buat apa kat sini?" tegur Afif. Sengaja dia datang menegur bila dia nampak Kim dengan Hani.
YOU ARE READING
Dear Hani ✅
RomanceThe story before "My Crazy Boss"; the day when Kim meets Julia Hani ▼ ||Maybe it's destiny after all. Between me and you.|| Kim dan Julia Hani; the end game yang kita semua tahu. The most chill couple dalam My Crazy Boss. Kim pula menjadi penasiha...