Family Clinic
"HAHAHAHA." Zain ketawa lepas sebaik dia mendengar cerita Kim.
"Gelaklah gelak. Apa sudah tu nama ex-girlfriend psycho kau tu. Aku nak send dia kau punya nombor yang baru." Kim menghidupkan telefonnya. Melihat Kim memegang telefon, laju Zain mengambil telefon Kim.
"Please no." rayu Zain. Kim senyum tanda dia menang. Tahu takut ex-girlfriend psycho dia tu.
Ya, bekas teman wanita si Zain ni psycho teruk. Even Zain rawat patient perempuan pun dia boleh meroyan even patient tu baya nenek-nenek. Tu yang Zain putus dengannya. Namun even dah putus pun, bekas kekasihnya itu seperti stalker, asyik mencari Zain. Sekarang ni barulah Zain dapat lari darinya. Dia kalau boleh tak nak langsung berjumpa dengan bekas kekasihnya itu. Ugh seram.
"Ok balik semula pada cerita kau. To be honest pada aku, apa yang jadi masalahnya? Dia suka kau. Then? Ikut kaulah nak buat apa pun. Manalah aku boleh selesaikan untuk kau." Zain kembali duduk di kerusinya.
Zain merupakan doktor keluarga Kim. Dari ayah dan atuk Zain, semuanya bekerja sebagai doktor keluarga kepada keluarga sebelah Dato' Mustapha. Kim dan Zain beza beberapa tahun jadi mereka agak rapat.
"Kalau aku boleh selesaikan, dah lama aku selesaikan. Masalahnya aku tak tahu nak selesaikan macam mana. I never been in this situation okay." Kim mengeluh. Zain senyum.
"Apa yang susahnya. Kalau kau tak suka dia, reject lah dia. And kalau kau suka dia, then accept lah confession dia." kata Zain.
"Aku tak suka dia..." jawab Kim.
"Then rejectlah dia."
"Tapi kalau aku reject dia, bukan ke akan jadi akward antara aku dengan dia?" Kim memandang Zain. Zain mengangguk.
"Yang tu semestinya and maybe dia tak akan buat dah apa yang dia buat kat kau sekarang - hantar wish setiap hari, tegur kau apa semua tu. So hidup kau akan jadi macam dululah. Hanya kau dan dunia kau." Kim mengeluh dengan kata-kata Zain.
"Hidup aku yang dulu? Boringnya tu." kata Kim perlahan kemudian dia mengeluh. Dia sudah terbiasa dengan Hani yang setiap hari hantar wish padanya, sapaan Hani setiap kali mereka berjumpa dan memikirkan kalau dia reject Hani, hidupnya akan kembali seperti dulu - semuanya nampak kosong dan membosankan.
"Aku jadi tertanya-tanya tau. Siapa si 'Hani' ni. Siapa gerangan wanita yang mampu buat the mighty cold ice prince Kim ni jadi huru hara. I want to know what kind of person she is." Zain memandang Kim.
Ini kali pertama Kim bercerita tentang orang lain dan bagaimana dia tak dapat nak selesaikan masalahnya. Kim yang dia kenal, sentiasa tahu di mana punca masalah dan cara untuk selesaikan masalah itu. Jadi untuk 'Hani' buat Kim jadi macam ni, Zain jadi tertanya-tanya, siapa 'Hani'.
Mendengar kata-kata Zain buat Kim tersenyum sinis.
"She's the definition of crazy. I bet kau pun tak boleh handle dia." Jawab Kim.
"Wow now aku makin tertanya-tanya. Anyway, next time bawa aku jumpa dia." Zain melihat jam tangannya. Dia bangun dan mencapai kot putihnya.
"Tak ada next time nya. Jadi apalah keputusannya?" soal Kim. Tadi masa awal-awal dia datang, dia ada buat check-up dengan Zain.
"Kau sihat wal afiat. Ni bukan sakit physical, Mr Kim. Sakit ni hanya kau yang tahu penawarnya." Zain menepuk bahu Kim dan dia berjalan keluar dari biliknya. Dia ada appointment yang perlu dihadiri.
"Apa yang dia merepek ni..." Kim tak puas hati dengan jawapan Zain. Akhirnya, dia tak dapat juga jawapan kepada sakit 'jantung' itu.
+++
YOU ARE READING
Dear Hani ✅
RomanceThe story before "My Crazy Boss"; the day when Kim meets Julia Hani ▼ ||Maybe it's destiny after all. Between me and you.|| Kim dan Julia Hani; the end game yang kita semua tahu. The most chill couple dalam My Crazy Boss. Kim pula menjadi penasiha...