Tahun 3, Semester 2
"Berita gempak berita gempak. Aku kena cepat bagitahu Hani." Rina berjalan laju menuju ke kelas. Dia sampai ke kelas dan dia lihat Hani sudahpun berada di tempat duduk. Terus dia mengambil tempat kosong di sebelah Hani. Dia mencuit Hani.
"Apa?" soal Hani.
"Wei aku ada berita gempak ni. Aku minta kau tabahlah bila kau dah tahu berita ni." kata Rina. Hani memandang Rina pelik.
"Gempak sangat ke berita kau ni?" Hani berpusing memandang Rina. Laju Rina mengangguk dengan soalan Hani.
"Ni tentang crush kau." kata Rina.
"O...oh. Kenapa dengan dia?" Hani berdehem sebaik mendengar siapa manusia yang dimaksudkan Rina. Rina mendekat dengan Hani untuk berbisik.
"Dia dah ada girlfriend." Bisik Rina. Rina memerhati respon Hani namun Hani kelihatan tenang.
"Kenapa kau tak terkejut?" soal Rina.
"Perlu ke aku terkejut? Lagipun dari mana kau tahu berita ni?" Hani memandang Rina.
"Aku terdengar makcik bawang bergosip kat cafe tadi. Katanya diorang ada ternampak Kim dating dengan sorang perempuan kat mall baru-baru ni. Tapi diorang tak perasan siapa perempuan tu." cerita Rina. Hani hanya mengangguk.
"Eh, kau rasa siapa ek girlfriend dia?" sambung Rina.
"Manalah aku tahu. Kau pergilah tanya dia directly." Kata Hani. Dia membuka apps Instagram. Dia rasa awkward bila bercakap tentang Kim dengan Rina.
"Kau tak kecewa ke yang dia dah ada girlfriend? Kau kan ada huge crush pada dia." jujur Rina pelik dengan respon Hani. Punya tenang minah ni.
"Nope." Jawab Hani bersahaja.
"Hebatlah kau. Kalau aku, memang patah hati teruk. Untungnya girlfriend dia. Sudahlah si Kim tu handsome, anak dato' pula tu. Aih cukup pakej. Mesti dia spoiled girlfriend dia dengan barang-barang branded kan? Ish jealous nya aku." kata Rina.
"Rina behave. Aku report kat Hafiz kang." Ugut Hani. Rina tersengih kemudian perbualan mereka mati di situ.
Untung? Bab handsome tu mungkinlah. Haha. Spoiled dengan barang-barang branded? Huh aku pun baru tahu identiti dia. Hani menarik nafas dalam.
Saat itu pintu kelas terbuka dan Kim melangkah masuk. Mata mereka bertembung. Namun laju Hani mengalih pendangannya. Kim lalu disebelahnya dan mengambil tempat duduk di paling belakang.
Ting! Mesej whatsappnya berbunyi.
"We need to talk. Please." - Kim
Melihat mesej Kim, Hani mengeluh lagi. Aku ke yang jahat kat sini?
"Ish makin handsome aku tengok si Kim ni lately." Rina masih tak habis bercakap tentang Kim. Hani menggeleng.
Rina kalaulah kau tahu, girlfriend si Kim yang jau jealouskan tu ada sebelah kau, kau tak akan berani buat macam ni. Aku tahu jealous juga tau. Nasib kau dah ada boyfriend. Aku report betul-betul kat Hafiz baru kau tahu!
Hani menaip dia whatsapp.
"Ok. Kita jumpa kat tempat biasa. Jam 8." - Hani
Hani menghantar balasan kepada mesej Kim. Mungkin ada sebab kenapa dia buat macam tu. Kita dengar dulu apa explanation dia Hani.
"Kau whatsapp siapa?" soal Rina sambil dia memanjang kan leher untuk mengintai telefon Hani. Laju Hani menyorok.
"Ish sibuk je."
Aku tak tahu macam mana kami boleh berada dalam situasi ni. Aku dan Kim. Apa silap kami? Di mana silap kami?
YOU ARE READING
Dear Hani ✅
RomanceThe story before "My Crazy Boss"; the day when Kim meets Julia Hani ▼ ||Maybe it's destiny after all. Between me and you.|| Kim dan Julia Hani; the end game yang kita semua tahu. The most chill couple dalam My Crazy Boss. Kim pula menjadi penasiha...