від першої особи
— Кх-кх!
Я відкрив очі, і побачив над собою знайомі круглі окуляри, вуса та круглий капелюх.
— Як же ви так примудрилися, пане Холмс?! — несхвально сказав Посередник. — А я покладав на вас такі великі надії!
— Може розв'яжете мене для початку? — запропонував я.
— Я не маю права втручатися в реальність!
В його голосі насправді бринів відчай? Чи мені здалося?
— Та що ви говорите! — я вклав в цей вигук всю іронію, яку тільки зміг.
— Даремно ви іронізуєте, пане Холмс! — Посередник швидко забігав по веранді. — Ще кілька годин тут, і ви помрете від отруйних парів, ви розумієте це?!
— Я вже помирав одного разу. Не можу сказати, що мені сподобалося, але й нічого особливо страшного в тому не було.
— Ваша бравада зараз ні до чого! — він зупинився, сердито виблискуючи окулярами. — Краще б подумали, як звідси вибратися!
— А може, ви подумаєте?
— Чого це? — з підозрілістю спитав він.
— Тому що це ви проґавили свідка, який успішно гепнувся через те, що Столипін, ти бач, помер не просто в театрі, а через три дні потому! — із злістю сказав я.
— То була прикра випадковість! — набурмосився Посередник.
— Випадковість?! Це була ваша недбалість, Посереднику! І одна людина вже померла через неї, а інша — потрапила на лікарняне ліжко!
— Бо люди завжди це роблять! Помирають! — заволав він прямо мені в обличчя, і несподівано спокійно додав: — А чого це ви мене вичитуєте, пане Холмс? Ви й самі дуже недбало віднеслися до справи. Хай професор навіть і з'їхав з глузду через мою помилку — хоча це не так — та не Моріарті ж він, ну насправді! Проте обкрутив вас кругом пальця! Як ви збираєтеся справлятися із справжніми вбивцями, коли вас водить за носа якийсь там доморощений маніяк?!
— Ми дали йому це прізвисько, коли вчилися, — пригадав я. — Про щось ми, мабуть, здогадувалися тоді, на другому курсі.
— Прикра несподіванка!
— Знову випадковість?
— Так. Але з такими випадками, пане Холмс, я б серйозно задумався над тим, де ваше справжнє місце.
— На що це ви натякаєте? — підозріло спитав я.
— Дайте мені згоду! — палко сказав Посередник. — І витягну вас звідси.
Він-то, звичайно, витягне, але куди?!
— Згоду на вашу пропозицію?
— Так!
— Ні!
— Ви — повний і невиліковний йолоп! — неабияк розсердився він.
Я пропустив його волання повз вуха:
— Зараз — ні. Згодом — можливо. Я хочу ще подумати.
— Та скільки можна думати?!
— Пам'ятається мені, є таке спеціальне місце, де дуже гарно думається!
— Он ви про що! — Посередник розсміявся. — Хитро придумано, пане Холмс! І не скажеш, що ви зараз під дією отрути!
— То не говоріть, а дійте! — запропонував я.
Посередник клацнув пальцями. Дачну веранду почав заповнювати сірий туман. Я гарно пам'ятав його — то був туман того загадкового місця, де ми з Посередником уклали нашу першу угоду.
— Здається, мені вже краще!
— То вам лише здається, пане Холмс!
— Називайте мене Кирилом.
— Знову ви за своє! — він закотив очі. — Слухайте, молодий чоловіче, ви розумієте, що заради вас я і так порушую всі свої принципи?!
— А вони у вас є?
— По-перше, я ніколи не брешу! — смішно набундючився він.
— Тоді скажіть чесно, це ви підсунули мені цю справу з отруєнням?
— Ні! — жваво заперечив він. — Я тут геть ні до чого! Це все ваш Ватсон. А ось, до речі, і він сам, — Посередник нашорошив вуха. Я теж прислухався і почув завивання поліцейських сирен. — Кавалерія підтягнулася вчасно, пане Холмс! Ви знову завдячуєте другу життям! Пам'ятайте про це, коли будете приймати остаточне рішення!
Посередник зробив крок назад і просто зник, розчинився в сірому тумані,
— До скорої зустрічі, пане Холмс! — почув я і, здається, знову вирубився. Вже котрий раз за сьогодні.
ВИ ЧИТАЄТЕ
Чотири кроки до початку (Шерлокіана)
Детектив / ТриллерЦе історія про детектива, який ним ставати не збирався. Але, якщо ти вплутався в небезпечну справу і раптом помер, а щоб повернутися в світ живих, тобі пропонують нове розслідування, то вибору в тебе насправді небагато. Але що робити потім? З голово...