Akşam vakti Bozkır'da bir yerleşim yeri bulmak için tekrar yola çıktılar. Ava kararıyor, rüzgar artıyor ve çevre giderek ıssızlaşıyordu. Azerbaycan, Doğu Türkistan'ın getirdiği meyveleri yerken bir yandan da ağaç dallarından yaptığı oyuncağı ile oynuyordu. Tayvan ve Doğu Türkistan bir yandan yolu tarif ediyor, bir yandan da meyveleri taşıyorlardı. Türkiye yürümeye çalışırken bir yandan da Japonya'nın niçin hâlâ kendisine öyle baktığını anlamaya çalışıyordu.
Azerbaycan elindeki ağaç dalından yaptığı oyuncak bebeğı bir o yana bir bu yana sallarken;
Azerbaycan: Senin adın Kakao Ağacı olsun. Japonya ağabey, kakao bitkisi ağaçta mı yetişiyor?
Japonya yanıt vermedi. Bunun üzerine Azerbaycan tekrar sordu.
Azerbaycan: Japonya ağabey? Kakao bitkisi yerde mi yetişiyor, ağaçta mı yetişiyor.
Japonya dalgın olduğu için cevap vermedi. Belki Azerbaycan'ı duymamıştı bile.
Azerbaycan: Japonya ağabey!
Japonya irkildi. Bu sefer Azeebaycan'ı duymuştu. Şaşkın şaşkın Azerbaycan'a bakmaya başladı.
Azerbaycan: Kakao bitkisi yerde mi yetişiyor, ağaçta mı yetişiyor?
Japonya: Ağaçta yetişiyor.
Azerbaycan sevinçle elindeki ağaç dalından oyuncağı Japonya'ya gösterdi.
Azerbaycan: Bak! Bu Kakao Ağacı! Kakao Ağacı Bey!
Japonya, Azerbaycan'ın oyuncağına dikkatle baktı. Ardından ise gülerek;
Japonya: Azerbaycan, çikolatayı gerçekten seviyor olmalısın. Oyuncaklarını hepsinin adı çikolata ile ilgili.
Azerbaycan sevinçle el çırptı. Çikolatayı gerçekten çok seviyordu.
Azerbaycan: Eveeet! Yaşasın çikolata!
Japonya, Azerbaycan'ın bu çocuksu hâlini seyrederken içinden bir gülümseme isteği geldi. Azerbaycan'ın duyguları tamamen samimi ve içtendi. Azerbaycan'ın bu çocuksu duyguları onun içini ısıtırken, gözü Türkiye'ye kaydı.
Japonya'nın Gözünden
Ah Türkiye! Durumu çok kötü görünüyor, onun için endişeleniyorum. Acaba bu Bozkır'a gitmek istemesinin, sabahki hâliyle bir ilgisi var mı? Çünkü o zamana kadar hiç Bozkır'dan bahsetmemişti.
Yangın...
3,5 ay önce ( 8 Mayıs Cuma)/ Yangın
Bu ülkelerin izin oturduğu mahallede bir evde elektrik patlaması oldu. Elektrik yangını yüzünden 3 ev tamamen yandı. Bizim ülkelerimizin oturduğu iki katlı evin sağ tarafındaki iki oda yanmıştı. Yanan o dalar Azeebaycan'ın ve Pakistan'ın odasıydı. Yangında Azerbaycan ve Türkiye oradalardı. Türkiye sol kolundan yaralanmıştı. Daha sonra Azerbaycan'a ve Türkiye'ye oksijen tüpü vermişlerdi fakat Türkiye'nin kolu hâlâ iyileşmemişti. (Bölüm 4: Deprem, Yangın, Sel)
Yangının üzerinden 1 yıla yakın zaman (341 gün) geçti. Acaba Türkiye'nin bu hâlinnin, Yangın ile bir ile bir ilgisi var mı? Çünkü nefes alamama ile ilgili bir hastalık gibi duruyor.
Yazar Devam Ediyor...
Japonya, Türkiye'ye nasıl yardım edebileceğini bilmiyordu. Tekrar hastaneye gidip sağlık testi yaptırmalılardı. Ancak şimdi hastaneye gidemezlerdi. Çünkü evleri yoktu, Çin ile bitmemiş bir hesapları vardı, Doğu Türkistan'ı Çin'den korumaları gerekiyordu, daha diğer ülkeleri de kurtaramamışlardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Countryhumans 2020 ^~^ {2021}
AdventureRusya: Ne yapabiliriz? Azerbaycan: Şehri terk edebiliriz¡ □■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■ Rusya: Gördün mü, Çin? Türkiye bizi affetmedi. E, haklı da tabi. Ben olsam, kendimi affetmezdim. Hem seni de affetmezdim. Seni hiç affetmezdim¡ Türkiye'yi de...