Kütüphane odası gerçekten de kitap dolu¡ Bir duvar baştan aşağî kütüphane¡ Kütüphanede de ince bir kitabın sığacağı kadar yer yok. Odanın ilerisinde koltuklar ve bir sehpa var. Bu koltuklarda yapabilirim. Hem Pakistan bana battaniye getirmişti. İyi oldu.
1 Saat Sonra (03.30)
Japonya yine uykusunda çok susamıştı. Kalkıp masanın üzerine baktı. Masanın üzerinde her zaman onun için dolu bir bardak olurdu. Ama bugün masanın üzerindeki o bardak boştu. Dün sabah doldurmayı unuttuğunu düşündü. Bardağı alıp odasından çıktı. Uzun ve karanlık koridora ilerlemeye başladı. Bütün odaların kapısı kapalıydı. Hepsi derin bir sessizlik içerisindeydi. Sadece Türkiye'nin odasının kapısı ağzına kadar açıktı ve içeriden ışık geliyordu. Japonya, Türkiye'nin niçin hâlâ uyumadığını merak etti ve onun odasına doğru yürümeye başladı. Japonya kapının önüne geldiğinde tam kapıya vuruyordu ki içeriden ağlama seslerinin geldiğini duydu.
Japonya: Türkiye? Ne yapıyorsun?
Türkiye masanın başında bir kağıda yazı yazıyordu.
Türkiye: Yazı yazıyorum
Japonya: Saatin kaç olduğundan haberin var mı?
Türkiye: Siz asagidayken uyudum. Şimdi uykum yok.
Japonya: Ama bana gözlerini dinlerdirdiğini söylemiştin?
Türkiye: Daha sonra uyudum.
Japonya, Türkiye'nin yanına geldi. Yüzüne baktı.
Japonya: Türkiye? Sen ağladın mı?
Türkiye: Bu... önemli değil...
Japonya: Nasıl önemli olmaz?
Türkiye: Japonya... beni biraz yanlız bırakır mısın?
Japonya: Ama...
Türkiye: Lütfen...
Japonya hiç istemeyerek Türkiye'nin odasından çıktı. Artık su ihtiyacı da kalmamıştı. Odasına gidip uyumayı denedi. Ama bütün bir gece uyuyamadı.
7 saat 15 dakika sonra (10.45)/ Sabah
Azerbaycan'ın kapıdan seslenmesiyle uyanıyorum. Ah, gerçekten iyi uyumuşum. Kalkıp kapıyı açıyorum.
Azerbaycan: Günaydın.
Ben: Güna-
Ben daha sözlerimi bitirmeden Azerbaycan yan odanın kapısına vurup sesleniyor.Azerbaycan: Pakistan abla¡ Haydi, uyan artık¡
Ben: Azerbaycan, bırak uyusunlar.
Azerbaycan: Hayır, onlar çok uyudu.
Azerbaycan içeriye tekrar sesleniyor.
Azerbaycan: Pakistan abla¡
Pakistan'ın yorganın altından seslendiği belli olan cevabı geliyor.
Pakistan: Azerbaycan... off, tamam kalkıyorum¡
Azerbaycan yan odanın kapısının önüne geçip kapıya vuruyor.
Azerbaycan: Tayland abla¡ Tayland abla¡
Tayland: Ben kalktım. Geliyorum.
Azerbaycan yan odanın kapısının önüne geliyor.
Azerbaycan: Doğu Türkistan abla¡ Kalk, sabah oldu.
Azerbaycan'ı durdurmaya çalışıyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Countryhumans 2020 ^~^ {2021}
AdventureRusya: Ne yapabiliriz? Azerbaycan: Şehri terk edebiliriz¡ □■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■ Rusya: Gördün mü, Çin? Türkiye bizi affetmedi. E, haklı da tabi. Ben olsam, kendimi affetmezdim. Hem seni de affetmezdim. Seni hiç affetmezdim¡ Türkiye'yi de...