Bölüm 36

537 53 57
                                    

Karacadan

Dediklerim pek hoşuna gitmedi tabiki. Bana doğru geldi ama durdurdu kendini. Güldü sonra da. Aynı rahatlıkla yüzüne baktım. "Ne yapmaya çalıştığını anladım ama oyununa gelmeyeceğim. Salihle aramı bozacaksın güya. Ama öyle bir şey olmayacak unut onu." Tebessüm ettim. Ona doğru gittim bir adım.

"Yaptığımda görürsün diyeceğim ama o zaman sen çoktan ölmüş olacaksın Cumali Koçovalı. Bunlar iyi günlerin." Kaşları çatık yüzüme bakarken arkamı döndüm ona. Yatağa oturdum. "Şimdi amcacım çıkarsanız eğer malum yaralıyım hala dinlenmem lazım." Başını salladı. Arkasını dönüp gitmek üzereyken durdu. Bana döndü tekrar. "Az kaldı torunum. Ben dediğimi yaptığım da bu oyunlarına gerek kalmayacak." Kaşlarım çatıldı. Arkasını dönüp kapıyı açtı.

Sonra da bana döndü tekrar. "İyi geceler güzel torunum. Allah rahatlık versin." Kapıyı kapatıp gitti. Ben onun dediklerini düşünürken odanın kapısı açıldı. Annem girdi içeriye elinde sütle. Gülümsedim. "Ne konuştu kızım amca seninle? Bir türlü çıkmak bilmedi odadan." Yanıma gelip yatağa oturdu. Elindeki bardağı uzattı bana. "Önemli bir şey değil anne. Özür diledi bugün için. Bu ballı süt mü?" Tebessüm edip başını salladı. Dudaklarımı büzdüm.

Küçükken de ara sıra yapardı. Hiç sevmezdim aslında ama..sırf benim için uğraşıyor diye içerdim hepsini. "Noldu kızım? Küçükken çok severdin." Elimdeki bardağı komodinin üzerine bırakıp anneme doğru kaydım. Sıkıca sarıldım. Gözlerim dolarken konuştum. "Ben onu sevmezdim anne. Sırf sen yapıyorsun uğraşıyorsun diye içerdim. Ben aslında seni çok severdim." Ellerini belimde hissettim. Sıkıca sardı beni.

Geri çekilince dolu gözlerini gördüm. Elini yanağıma getirdi. "Ben farkına varamadım hiç Karaca. Size ne kadar büyük bir kötülük yaptığımı bilemedim. Affet beni kızım..hemen yapamazsın biliyorum ama..bir gün kendinde o gücü bulursan beni affet nolur." Gözümden süzülen yaşı sildim. Yanağını öptüm annemin. Ben gülümseyince o da eşlik etti. O sırada odamın kapısı açıldı.

Geri çekilip girene baktım. Akın tabiki kim olabilir ki başka? Gözlerini kısıp ikimize baktı. Annem yüzünü sildi gülerek. "Demek bensiz hasret gidermeler yapılıyor he? Küseyim mi ben şimdi?" Güldüm. İki yana salladım başımı. Gözleri bizden kayıp komodinin üzerine gitti.

Akın ve ballı süt. Küçükken tam bir ayrılmaz ikiliydi. Yine dayanamadı zaten. Bize doğru gelip bardağı eline aldı. "Allahh içmeyeli baya olmuş he. Anne aşk olsun bana niye yapmıyorsun ya?" Güldük annemle. O da bizi takmayıp yavaş yavaş içti. Ortamıza oturdu sonra da. "Bugün de nasibimizi aldık. Ee hanımlar ne konuşuyorsunuz?" Özlemle baktım onlara. Keşke babamda bizimle olsaydı şimdi.

"Ben yatmaya gidiyorum çocuklar siz oturun çok da geç kalmayın tamam mı?" Annem ayağa kalkıp ikimizin de başını öptü. Sonra da çıktı odamdan. Akın bana döndü. "Haydaa niye gitti ya? Özel bir şey mi konuştunuz?" İki yana salladım başımı. Gülerek konuştum. "İyiki geldin hayatta içemezdim yoksa ballı sütü." Güldü o da.

"He bu arada amca benden az önce özür diledi." Kaşları çatıldı. Doğrulup bana döndü. Biraz da şaşırdı sanırım. "Plan işliyor o zaman he?" Başımı salladım. Bana doğru döndü tamamen. "Amca yarın bir iş için sabah erken çıkacak. Akşama kadar zor gelir büyük ihtimalle. Şu odaya girmek için güzel bir zamanlama bence ne diyorsun?" Başımı salladım. Odaya girmek için güzel ama kamerayı nasıl halledeceğiz? Ne düşündüğümü anladı sanırım.

"Sabah kahvaltı da birimiz amcayı oyalayacak birimiz de onun telefonunu alıp kameraları birkaç saat için etkisiz hale getirecek. Ancak öyle gireriz o odaya." Mantıklı. Akına döndüm. Anladı beni. İki yana salladı başını. "Hayır karaca amca sende. Bul bir yolunu oyala. Ben hayatta beceremem biliyorsun." Doğru gerçi. Akın panik yapar böyle konularda. Oyun oynamak için evden kaçarken onun yüzünden yakalanmıştık ve babamdan dünya kadar azar yemiştik. "Tamam o zaman ben halledeceğim o konuyu. Ama çok zamanın olmayacak ona göre." Başını salladı. Ayağa kalktı sonra. Başımı öptü. "Neyse karım beni bekliyor uyumak için gidiyorum. Sende yat oyalanma. Bir şey olursa da çağır tamam mı uyanırım ben hemen." Başımı salladım. İyi geceler deyip gitti.

SESSİZLİKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin