פרק 35

29 4 0
                                    

"מה קורה לך?" שאל שחרי בחוסר סבלנות.
הוא היה בביתו של תריחסטן ושניהם בדיוק חזרו מקניות אחרונות לשנה האקדמית הראשונה שלהם שתחל בעוד שבוע.
תריחסטן הלך אנה ואנה ושחרי התחיל להרגיש את תחילתו של כאב ראש. הוא נשכב על מיטתו של תריחסטן והביט בו ברוגז קל.
תריחסטן פרע את שערו בתסכול.
"מה אני אמור לעשות?" שחרי לא היה בטוח אם הוא מדבר אליו אז הוא שתק. "איך אני אמור להציע לה נישואין? הוא יהרוג אותי".
עיניו של שחרי נפערו והוא זינק למצב ישיבה.
"אתה מתכוון להציע לה נישואין?" קרא בתדהמה "וואו, הוא לא מצא את המילים "אל תפגע, אמר לבסוף "אבל לא חשבתי שתציע לה נישואין אי פעם".
תריחסטן עצר סוף סוף והביט בפניו של שחרי "מדוע לא?"
"למה כן?" החזיר לו "היא אומנם יפה אבל היא בלתי נסבלת".
"בלתי נסבלת? חשבתי שאתה מחבב את חולי"
"אני מחבב את- הוא נעצר ומצמץ "רגע, מה אמרת?" שאל בבלבול "לא דיברת על קוחלי?"
תריחסטן נופף בידו בביטול "לא,לא. נפרדתי ממנה לפני שבוע. "
"נפרדת מ- הוא הזעיף את פניו "ולמה אני לא יודע את זה?"
תריחסטן משך בכתפיו "לא יודע. ציפיתי שהיא תגיד לכם. אפילו אמרתי לה שהיא יכולה להגיד שהיא נפרדה ממני אם זה יעשה לה טוב".
שחרי הרים את ידיו באוויר "סוף סוף תפסת שכל".
תריחסטן נעץ בו מבט משועשע והתיישב על הרצפה "לא אהבת את קוחלי?"
שחרי נד בראשו "לא אהבתי זה בלשון המעטה. מההתחלה לא הבנתי איך בחור עם ראש על הכתפיים כמוך, יוצא עם בחורה ריקה מתוכן כמו קוחלי. כל שהיה לה בראש זה אתה והמראה שלה".
תריחסטן חייך בהרהור "הייתי צעיר. הייתי בן חמש עשרה. כל שהיה אכפת לי זה המראה שלה" הוא קרץ "אתה חייב להודות שהיא מושכת במיוחד".
שחרי משך בכתפיו "יש עוד בנות מושכות וחכמות יותר ממנה".
תריחסטן נאנח ונעץ מבטו ברצפה.
ואז שחרי נזכר למה התחילו לדבר על זה.
"נו, אתה מתכוון לספר או שאתה מחכה להזמנה אישית" הוא הקפיץ את תריחסטן.
תריחסטן לקח נשימה וסיפר לו בקצרה על כל מה שקרה. גם על אוקיינוס.
"אוקיינוס זוהרת?" הוא נד בראשו בהלם "וקייחו ראה את זה. טוב, הלך עליה.. ועל אמא שלה".
"אני לא מבין את זה. איך קרחון יכולה הייתה להיות עם כושמי? הרי היא לא יכולה לצאת מכאן וכושמי לא יכול להיכנס לכאן".
שחרי הביט בו בהרהור "זאת באמת תעלומה" מלמל ואז אמר בקול רם יותר "קרחון לא סיפרה לך אפילו קצת כשהלכת לבקר אותה?"
חברו נד בראשו "לא. אבל היא לא נראתה מופתעת במיוחד. כמעט כאילו חיכתה שזה יקרה".
"טוב, אם היא באמת הייתה עם כושמי, לא ברור איך אבל נגיד והיא הייתה, היא לא אמורה להיות מופתעת שיום אחד דופקים על הדלת שלה ומספרים לה שלבת שלה יש כוח של העם הכושמי" הוא משך בכתפיו.
"אשכרה אוקיינוס מעורבת" אמר תריחסטן בהשתאות "זה מטורף."
שחרי הנהן בהרהור. "זה היה מעשה בוגר מצידך לקחת את האחריות על כך שחשפת את אוקיינוס" אמר שחרי לאחר רגע של שקט.
"אני יודע." תריחסטן נאנח "חולי זועמת עליי".
"אני מבין אותה. זאת החברה הכי טובה שלה"
"ואתה החבר הכי טוב שלי, אז תראה קצת תמיכה" ירה תריחסטן.
שחרי חייך בהתנצלות "אז מה אתה מתכוון לעשות?"
תריחסטן נד בראשו "לא יודע. אחכה שקרחון או חולי תבקשנה את עזרתי. אם אוקיינוס תצליח ליצור איתי קשר ותבקש עזרה אז אעזור גם לה".
שחרי הנהן באטיות "ומה.. מה אתה מתכוון לעשות בקשר להצעת הנישואין?" קולו התמלא חשש קל "הקיסר לא יאהב את זה".
"הוא לא אוהב שום דבר" מלמל תריחסטן לעצמו ובקול רם אמר "אני לא יודע.. אמרתי לה את זה בלי לחשוב.. היא נראתה כל כך כבויה. זה ממש הכאיב לי".
"אתה לא יכול פתאום להגיד לה שאתה מבטל את הנישואין" אמר שחרי בקול חסר אמון "היא לא תבטח בך אחרי זה.. טוב, היא לא תדבר איתך אחרי זה".
תריחסטן נעץ בו מבט זועף "אתה חושב שזה כזה פשוט לי? נבח לפתע "מרגיש לי שיותר מדי סומכים עליי".
"חולי סומכת עליך כי הצעת לה נישואין והבטחת שתוציא אותה משם וקרחון סומכת עליך כי התחייבת לעזור אחרי שחשפת את הבת שלה והעמדת את שתיהן בסכנת חיים" טען שחרי בהגיון.
תריחסטן נעץ בו מבט חד "תמיד אפשר לסמוך עליך שתדע איך להוכיח לי שאני חרא בן אדם" אמר לבסוף.
שחרי משך בכתפיו וצחוק נצנץ בעיניו האפורות כהות "אני לא צריך להוכיח לך. אתה יודע שאתה כזה". תריחסטן הרים את ידו ושחרי גלגל את עיניו.
"נו, אמת, תרי, אתה יודע שאני-
קול רעם נשמע. שחרי קפץ ממקומו בבהלה ואז כיווץ את ידו ומים יש מאין הופיעו והרטיבו את תריחסטן כהוגן. אחרי זה התחילה מלחמת חברים שבסופה תריחסטן ניצח.
"כרגיל, אמר תריחסטן בחיוך שחצן, שוכב על הרצפה, רטוב כולו.
"סתום" התנשף שחרי.

כוחות כפוליםWhere stories live. Discover now