Gizli Tutulan Ölüm

411 19 25
                                    

15 Aralık 1574

OSMANLI SARAYI

AFİFE NURBANU SULTAN DAİRESİ

'' İçim titriyor Canfeda. Şu mangala köz at da biraz ısınayım. ''

Kış ayıydı. Hava hayli soğuk olduğundan taşlarla, mermerlerle, çinilerle donatılmış bu koca sarayı ısıtmak pek güç şey olup çıkıyordu. Bu sebepten de kürklerine sarılıyordu sultanlar. Genellikle süslü divanları üstünde büzüşüp duruyor bir yandan da bahçeye açılan pencereden griye dönen bulutları seyrediyorlardı kış günleri. Nurbanu da böyle yapmaktaydı şimdi.

'' Emredersiniz sultanım. ''

Canfeda eline aldığı maşayla ocaklığın içinde parlayan közleri tutadursun daireden içeri adeta bir şimşek hızıyla girmiş olan Gazanfer Ağa'nın gelişiyle tuttuğu közü korkuyla halının üzerine düşürmüş ve yerinden sıçramıştı.

'' Bu ne cüret ! Sen benim daireme nasıl destursuz girersin ? ''

'' Sultanım mühim ! Çok mühim ! Dairede sizden başkası var mı ? ''

Nurbanu Sultan anlamıştı ki mesele büyük ve dahi hayatiydi. Bu sebepten kıvrıldığı divanından doğrulup kendisine doğru titreyerek gelmekte olan Gazanfer'e doğru o da bir adım atmış, merakla ağanın ta gözlerinin içine bakmaktaydı.

 Bu sebepten kıvrıldığı divanından doğrulup kendisine doğru titreyerek gelmekte olan Gazanfer'e doğru o da bir adım atmış, merakla ağanın ta gözlerinin içine bakmaktaydı

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

'' Canfeda var. Lakin bilirsin ki Canfeda benden yanadır. Söyle şimdi. Ne oldu ? ''

'' Sultanım evvela şunu söylemeliyim ki bunu henüz hiçkimse bilmiyor. İlk kez siz duyacaksınız. İlaveten sakin olmanız ve dahi zinhar bağırmamanız...''

'' Ne oldu söyle ? Yoksa... Yoksa Murad'ıma mı... ? Konuş ! Konuş Allah'ın cezası ! Söyle ! ''

Çıldırmıştı haseki. Onu bu hale sokan ise oğlu Murad'ın başına gelmiş olabilecek tüm kötü şeylerin korkusu, acısıydı. Canfeda Kalfa ise Gazanfer'i paralamakta olan sultanının kolları arasına girmiş ve güzeller güzeli bu asi hasekiyi güçlükle de olsa sakinleştirmeyi başarmıştı.

'' Söyle Gazanfer, ne oldu aslanıma ? Kanına mı girdiler yoksa ? ''

'' Hayır hayır ! Lakin... Lakin hünkarımız bu sabah hamama girmişlerdi. Hamam esnasında dengesini kaybedip düşmüşler.''

'' Ne ?!! Selim iyi öyle değil mi ? Bir şey olmadı ona ? Hem neden ilk bana geldin aptal ? Hekimbaşını çağırsaydın ya ! ''

ŞEMS-ÜL HÂREHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin